Hej jag söker ett vattenlås som fungerar med en gammal diskbänk. Jag har inte varit lyckosam i mina försök och försöker därför se om ni har någon erfarenhet eller tips var jag kan hitta ett vattenlås till den högra hon i bilden (som är uppochner!, alltså den med större äppning än den andra) Det fungerar inte med de vattenlås jag funnit på marknaden. En korgventil fungerar inte då den inte 'bottnar' i hålet. Hålet är inte lika 'brant' i lutningen på denna gamla diskbänk och jag vet inte hur jag ska hitta ett vattenlås som fungerar och som jag får tätt och i 'liv' med botten på hon. Alla råd mottas tacksam!

Krilleman
Husspekulant Plumber
· Södermanland
· 16 873 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
- Södermanland
- 16 873 inlägg
Den jag söker är lite vidare än motsvarande den till vänster i din bild (har inte måtten nu, diskbänken finns på lantstället). Om jag förstår det rätt så tror du att den högra skulle funka, även att den inte har 'en korg' så att säga. Det jag ser som problemet är att få det tätt under själva diskbänken då måttet där är vidare än den andra. Vad tror du? Bor i Södertälje och undrar om man kan hitta någon butik i närheten så jag kan åka och tala med någon eller se vilka alternativ som kan finnas.Krilleman skrev:
Medlem
· Västernorrland
· 11 041 inlägg
Står det inget fabrikat alls? Så gammalt kan det inte vara då det ändå inte har nån nedsänkning mellan hoarna. Det hade nästan alla som jag ser det "gamla" diskbänkar.
Klicka här för att svara