732 läst · 7 svar
732 läst
7 svar
Använda blindbottenskiva (board) vid trätak under golv?
Jag skall bygga in farstukvisten för att få en något större hall. Under farstun så har jag ingång till källaren så undertill på de träreglar som bär golvet så har jag trä som tak.
Jag har försökt att hitta information om hur jag skall hantera golvets isolering och fuktavvisning när det undertill kommer att vara ett trätak. Försökt titta på krypgrund, grund på plint m.m. men just detta extra lager av trä gör mig orolig över att jag någonstans bygger in fukt.
Vill någon vänlig själv visa vägen för mig, hur jag skall tänka när jag tätar upp och isolerar golvet på min farstukvist?
Tack på förhand!
Jag har försökt att hitta information om hur jag skall hantera golvets isolering och fuktavvisning när det undertill kommer att vara ett trätak. Försökt titta på krypgrund, grund på plint m.m. men just detta extra lager av trä gör mig orolig över att jag någonstans bygger in fukt.
Vill någon vänlig själv visa vägen för mig, hur jag skall tänka när jag tätar upp och isolerar golvet på min farstukvist?
Tack på förhand!
Nä jag tror inte det är så ovanligt. Nog bara min beskrivning som kanske inte är så bra
Nu ser inte mitt hus ut såhär men här finna en vägledning. Tänk dig en farstukvist som sticker ut och den vill jag bygga in.
https://www.byggahus.se/forum/threads/farstukvist-oever-kaellaringang.341426/
Tack för att du tar dig tid!
Nu ser inte mitt hus ut såhär men här finna en vägledning. Tänk dig en farstukvist som sticker ut och den vill jag bygga in.
https://www.byggahus.se/forum/threads/farstukvist-oever-kaellaringang.341426/
Tack för att du tar dig tid!
Liknande trådar
-
Vad ska jag använda för material när jag lagar trappsteg utomhus.
Byggmaterial & Byggteknik -
Använda VKR som avväxlingsbalk
Metall - stålkonstruktioner, svets och smide -
Kan man använda en ledare ur en EKK som FK?
El -
Använda oljehärdad board istället för utegips eller asfaboard?
Byggmaterial & Byggteknik -
Vad ska man använda med Humidboard som tätskikt?
Badrum