3 346 läst · 9 svar
3k läst
9 svar
Använd inte plaströr till tappvattnet... blä
Jag lät dom dra nya rör under huset när de ändå skulle ändra lite.
Mina kopparrör ersattes då mot plaströr som är uppbyggda; plast,aluminium,plast.
Och mitt vatten smakar nu plast även om jag spolar ett tag.. Blä..
Ska nog byta ut det sen...
(jag vet att det är plastslang mellan pump och huset men den gav inte någon smak innan)
Mina kopparrör ersattes då mot plaströr som är uppbyggda; plast,aluminium,plast.
Och mitt vatten smakar nu plast även om jag spolar ett tag.. Blä..
Ska nog byta ut det sen...
(jag vet att det är plastslang mellan pump och huset men den gav inte någon smak innan)
Krilleman
Husspekulant Plumber
· Södermanland
· 16 367 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
- Södermanland
- 16 367 inlägg
Jag har monterat tusentals meter LK alu på jobbet i massor med lägenheter, har även monterat alla dolda stammar i mitt eget hus med det. Har aldrig fått känslan av att det ska smaka annorlunda än ett kopparrör!
Någon konstig kemikalie i ditt vatten?!
Någon konstig kemikalie i ditt vatten?!
Vet att när jag har bytt bomullsfilterpatron så smakar vattnet aningens plastiskt ett tag.
När man tagit bort plasten runt filtret kan man känna den lukten, ska prova att "vädra" filtret en stund ute nästa gång det är dags att byta och se om det blir någon skillnad.
När man tagit bort plasten runt filtret kan man känna den lukten, ska prova att "vädra" filtret en stund ute nästa gång det är dags att byta och se om det blir någon skillnad.
Jag har ~10m LK Pex mellan inkommande och köket.
Om det får stå en helg utan förbrukning, och man inte spolar innan användning så finns det en svag bismak.
Under normalt vardagsbruk har jag inte märkt något alls.
Om det får stå en helg utan förbrukning, och man inte spolar innan användning så finns det en svag bismak.
Under normalt vardagsbruk har jag inte märkt något alls.
Liknande trådar
-
Hur gör jag med gamla dosor i väggen som inte används?
El -
Behövs det inte innerhylsa plaströrskoppling PEM32 till djupbrunnspump
Vatten & Avlopp -
Hur ska jag täta mitt växthus, kan inte använda det
Altan & Uteplats -
Köpte hus av kommunen som inte fick användas som bostad
Artikelkommentarer -
Byta plaströr om man inte använder vattenmätare i vattenmätarskåp?
Vatten & Avlopp