Byggahus.se

Använd inte Allerskog & Krantz i Gustavsberg

1. V
    Medlem Nivå 3
    Det är en skitfirma som helt plötsligtändrar sig och vill inte utföra ett antaget jobb!!!

Kontaktade dem i slutet av januari för en offert.
    Vilket man fick. Vi accepterade offerten i februari början via en annan person på firman.
    Den som gjort offerten va på semester under denna period i februari.Så det var väl pappan som vi kontaktade.

Vi skulle återkomma när vi kom tillbaka från vår semester, vilket vi gjorde i slutet av mars.
    Får ett mail, kommer ut i början av nästa vecka. Välkomna men igår så skickar jag jag ett mail med påminnelse bara.

Får till svar idag att helt plötsligt har de fullt till höst.

Jag har sedan December försökt hitta någon som kan göra en markhöjning, och bollats mellan olika skitfirmor som lovar högt och sen så bollas man runt bland deras kompisar.

Denna firma verkade seriösa i bemötande och bra pris bild fast de inte var billigast.
    De hade även snickeri byggare och vi kommer ha behov av merjobb vid ett taklyft.
    Men VAD FEL MAN HADE!!!! ANVÄND INTE DENNA FIRMA TILL NÅGOT!

2. H
    Moderator · Nivå 25
    Om man vill dra det till sin spets, så kan du nog låta en annan firma utföra jobbet, blir det dyrare så kan du kräva Allerskog ... på mellanskillnaden. De är bundna av sin offert. Under förutsättning att både offert och din accept av offerten är formellt riktig. Dock inget jag rekommenderar, strulet med att få ut ersättningen överstiger troligen värdet med råge.

En sak man kanske måste fråga sig är hur tydlig är offerten ang. tiden? Skulle de kunna utföra arbetet i höst, och ändå inte bryta mot vad som offererats?

3. V
    Medlem Nivå 3
    Det finns skriftligt på mail att det är accepterat. Men det är merjobb att lägga ner den energin på det.

Har dock bra kollegor på Foria som nu har gett mig 5 nya telefon nummer till andra entrepenörer.Så nu hoppas jag på få det gjort av seriösa personer istället.
    Jag sa redan i Januari att jag vill få det utfört snabbast möjligt, och det var inga problem enligt dem.

Mitt förtroende för dem är förbrukat då de gör så här och skulle man använda dem vad mer kan man vänta sig, för de lär väl inte göra ett seriöst jobb när det inte är seriöst uppåt . Sådant brukar spegla sig i hela ledet oftast!

4. R
    Medlem · Nivå 12
    Jag sa redan i Januari att jag vill få det utfört snabbast möjligt.
    Kanske i höst var snabbast möjligt för dem. Om ni inte avtalat annat.

5. I
    Medlem · Nivå 9

6. V
    Medlem Nivå 3
    DU VET JU INTE VAD DU SNACKAR OM!!! Mailat 4 ggr på 4 månader. Ta reda på fakta innan du yttrar dig, pajas!

7. H
    Moderator · Nivå 25
    Det är ju som sagt fullt möjligt att firman gör bra jobb där de väl dyker upp.

Som trådskaparen beskriver situationen så har firman lovat att utföra ett arbete. En offert är bindande. Det duger inte att komma i efterhand och vägra utföra arbetet.

8. S
    Medlem Nivå 1
    Hej
    Såg ditt inlägg om Allerskog och Krantz.
    Löste det sig tillslut för dig med ditt bygge, och vem använde du då?
    Jag mottager gärna tips på bra byggare på Värmdö.

Tack på förhand /A