Skall till att bygga ett badrum på ovanvåningen på en lada.
Genom golvet på ovanvåningen kommer 110mm avluftning från avloppet på undervåningen. (Se bild)
Kan jag ansluta det nya badrummets avlopp till avluftningsröret genom att bara kapa avluftningsröret och sätta en T-koppling? Eller kommer avluftningen bli kass om jag ansluter ett avlopp till det röret?
Avluftningsröret går lodrätt rakt ner till undervånginen, vet dock ej hur avluftningen är anslutet i marken till avloppsstammen men förmodligen genom ett T-rör.
Det skulle spara både tid och pengar att slippa dra helt nytt avlopp upp till övervåningen.
Tacksam för svar!
Genom golvet på ovanvåningen kommer 110mm avluftning från avloppet på undervåningen. (Se bild)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kan jag ansluta det nya badrummets avlopp till avluftningsröret genom att bara kapa avluftningsröret och sätta en T-koppling? Eller kommer avluftningen bli kass om jag ansluter ett avlopp till det röret?
Avluftningsröret går lodrätt rakt ner till undervånginen, vet dock ej hur avluftningen är anslutet i marken till avloppsstammen men förmodligen genom ett T-rör.
Det skulle spara både tid och pengar att slippa dra helt nytt avlopp upp till övervåningen.
Tacksam för svar!
Är det ett stort bekymmer om det är anslutet med ett T-rör till avloppsstammen? Är ganska säker på att det är 110mm hela vägen..
Jag antar samma sak som du att luftningsröret är anslutet med ett T-rör. Om T-röret är liggande så finns det risk att det kan bli stopp i T-röret, man ska undvika T-rör så mycke som möjligt när det gäller avlopp.
Ok jag får ta mig en funderare kanske är värt besväret att dra ett nytt rör och ansluta till stammen med Y-rör..
Klicka här för att svara