Jag vill fastansluta min espressomaskin men är osäker på hur jag får ihop det med avloppet under diskhon.
Avloppsslang är ca iD=17mm
Bifogar en bild på ormboet under diskhon.
Finns det något påstick / sadel med slanganslutning eller hur brukar man göra?
Avloppsslang är ca iD=17mm
Bifogar en bild på ormboet under diskhon.
Finns det något påstick / sadel med slanganslutning eller hur brukar man göra?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bästa svaret
Sticket som pekar rakt upp är det ju anslutet en röd slang. Antagligen samma slang som sticker iväg till vänster.
Det bästa tipset har du redan fått: Använd den andra sidoanslutningen på vattenlåset (mitt emot den vita slangen till bräddavloppet). Jag kommer dock inte ihåg på rak arm vilken dimension det är på anslutningen. Kontrollera och mät.(Själva locket sitter ca 2cm in i anslutningen om du känner med fingret)
Borra ur pluggen, använd inte morakniven.
Och vad har ditt avlopp från kaffemaskinen för dimension? Det måste kunna gå att hitta på någon bra övergång om den inte passar rakt på.
Du ser den anslutningen lite grann på denna bilden:
Det bästa tipset har du redan fått: Använd den andra sidoanslutningen på vattenlåset (mitt emot den vita slangen till bräddavloppet). Jag kommer dock inte ihåg på rak arm vilken dimension det är på anslutningen. Kontrollera och mät.(Själva locket sitter ca 2cm in i anslutningen om du känner med fingret)
Borra ur pluggen, använd inte morakniven.
Och vad har ditt avlopp från kaffemaskinen för dimension? Det måste kunna gå att hitta på någon bra övergång om den inte passar rakt på.
Du ser den anslutningen lite grann på denna bilden:
Produkter som diskuteras: "morakniven"
Allroundkniv Companion svart Morakniv
Allroundkniv med ergonomiskt skaft
97 kr inkl moms
Läs mer
Wow tack för era svar!
Japp, högst upp är den röda tunna slangen ansluten som kommer från vattenreningsfilter.
Men jag missade helt att det fanns en till anslutning på andra sidan av där bräddavloppet är anslutet. Vad glad jag blev! .
Avloppsslangen från espressomaskinen är 17-18mm invändigt. Jag ska prova om den passar imorgon.
Japp, högst upp är den röda tunna slangen ansluten som kommer från vattenreningsfilter.
Men jag missade helt att det fanns en till anslutning på andra sidan av där bräddavloppet är anslutet. Vad glad jag blev! .
Avloppsslangen från espressomaskinen är 17-18mm invändigt. Jag ska prova om den passar imorgon.
Jag har en följdfråga :
Jag behöver köra upp ett hål med hålsåg i bänkskivan där avloppsslang och vattenslangen ska gå genom.
Är det denna genomföring som rekommenderas eller finns det något annat? https://www.xlbygg.se/ljungby/sorti...ning-diskmaskin-diskbankskap-3008030521-46113
Bild på de 2 slangar som ska gå genom bänken :
Jag behöver köra upp ett hål med hålsåg i bänkskivan där avloppsslang och vattenslangen ska gå genom.
Är det denna genomföring som rekommenderas eller finns det något annat? https://www.xlbygg.se/ljungby/sorti...ning-diskmaskin-diskbankskap-3008030521-46113
Bild på de 2 slangar som ska gå genom bänken :
Logga in
Skapa konto
Det är en bra början då jag inte känner till något annat märke som erbjuder detta:
http://www.stosett.se/vara-produkter/e-v-a-el-vatten-och-avlopp/
http://www.stosett.se/vara-produkter/e-v-a-el-vatten-och-avlopp/
Behöver du verkligen sätta fast och täta runt slangarna, jag hade nog använt en bordgenomföring och släppt ner slangarna igenom.
Var har du tänkt att placera hålet i förhållande till maskinen, blir det dolt?
Var har du tänkt att placera hålet i förhållande till maskinen, blir det dolt?
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Jag vill nog ha en vattentät lösning då jag tänkte gömma hålet under espressomaskinen.Peter2400 skrev:
Det bör inte vara blött under maskinen, min tanke med en bordgenomföring är att den sticker upp ca 4mm över bänkskivan.D Davil skrev:
Om du har mer än 4mm vatten på bänken så har du andra problem!
Dina slangar, en stålomspunnen och en spårad är inte så lätta att få tätt runt vilken lösning du än väljer.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden