Hej,
Vi har nyligen fått draget avlopp från huvudavlopp utanför huset in genom väggen i källaren där en toalettkopplats in. Nu ska vi koppla in ett tvättställ sidan om toaletten och tänkte koppla detta på samma avlopp som går till toaletten. Toaletten sitter idag endast med silikon, d.v.s den är flyttbar, avloppet går direkt in i toaletten bakifrån med 110 mm ljusbrunt PVC/Avloppsrör. Avloppsröret från tvättstället är standarddimension.
Vilken grenanslutning sätter man på här för att ansluta tvättställets avlopp för att det ska vara godkänt?
MVH
Vi har nyligen fått draget avlopp från huvudavlopp utanför huset in genom väggen i källaren där en toalettkopplats in. Nu ska vi koppla in ett tvättställ sidan om toaletten och tänkte koppla detta på samma avlopp som går till toaletten. Toaletten sitter idag endast med silikon, d.v.s den är flyttbar, avloppet går direkt in i toaletten bakifrån med 110 mm ljusbrunt PVC/Avloppsrör. Avloppsröret från tvättstället är standarddimension.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Vilken grenanslutning sätter man på här för att ansluta tvättställets avlopp för att det ska vara godkänt?
MVH
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 6 271 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 6 271 inlägg
Jag vet inte om det finns något särskilt för detta men du kan använda ett vanligt 110-50 grenrör. Särskilt snyggt blir det inte men det kanske är okej.
Jag skulle nog fundera på om det inte går att nyttja golvbrunnen istället men jag vet inte hur du tänkt.
Jag skulle nog fundera på om det inte går att nyttja golvbrunnen istället men jag vet inte hur du tänkt.
Liknande trådar
-
Ansluta duschblandare till 10 mm rör?
Badrum -
Anslutning av tvättställ och tvättmaskin till golvbrunn
Vatten & Avlopp -
Anslutning till tvättställ
Vatten & Avlopp -
Övergång från G15 till "rak" 10 mm anslutning till tvättställsblandare
Vatten & Avlopp -
Ansluta avlopp från tvättmaskin till tvättställsavlopp
Vatten & Avlopp