Hej,

Är mitt uppe i en köksrenovering där jag köpt vanliga över och underskåp för att själv anpassa dessa till kökets hörn. Kruxet är att hörnet är avrundat med gipsskiva för att täcka rören som går innanför vilket ger ett sneddat ”hörn” om 42cm från ena väggen till den andra. Inser att min beskrivning inte är den bästa och låter därmed bilden tala för sig.

Undrar nu hur jag bäst går tillväga för att såga till skåpen så bra som möjligt för att följa väggarna i hörnet. Tippar på att det finns en väldigt bra mätteknik för detta, som jag bara inte besitter.

Väldigt tacksam för tips och trix i detta!

Mvh
Alexander

• Kök under renovering, nakna väggar, elektriska installationer synliga, rörarbete, renoveringsmaterial och verktyg utspridda.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja det är väl bara sätta upp skåp på antingen höger eller vänster sida först och sen börja mäta. Sen kapar du bara bort det i bakänden på hörnskåpet minus eventuell bak skiva. Spikar dit bakskivan och sätter upp.

Om du inte har hörnskåp så är det väl enklast att sätta ett 40 skåp i hörnet och anpassa skåpen på respektive sida efter det. Tänk dock på att om du har olika djup på över- och underskåp så kommer inte luckorna över och under linjera med varandra.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.