Byggahus.se
  1. Byggahus.se är oberoende på konsumentens sida Regler

Annat boende under badrumsrenoveringen

1. A
    Medlem · 9 inlägg

AnnaIMO

Medlem
    Vi ska renovera badrummet och måste ha annat boende under tiden (vi har bara en toa/badrum). Ni som har erfarenhet av detta - måste man bo på annan plats under hela tiden arbetet pågår eller funkar det att bo hemma mot slutet av renoveringen dvs innan allt är helt avslutat? Hur har ni gjort?

2. P
    Renoverare · 2 726 inlägg
    Bor ni i lägenhet eller hus? Beror ju på vilka krav man ha.
    borsta Tänderna i köket och skaffa en porta potti så är det ju löst alternativt en 10 litersspann med kattsand:crysmile:

3. Jonatan79
    Hobbysnickare · Nacka · 13 523 inlägg

Jonatan79Premiumikon: Hand

Hobbysnickare
    Utedusch ?

4. Eccoes
    Medlem · 35 inlägg

Eccoes

Medlem
    Hyra en dusch - och toalettvagn?

5. B
    Medlem · Västmanland · 2 718 inlägg

BSOD

Medlem
    Jag riggade en utedusch i trädgården. Drog ut varm och kallvatten.

Toa installerade jag tillfälligt.

6. K
    Medlem · 28 inlägg

Kampf

Medlem
    När jag renoverade mitt badrum (lägenhet) vilket tog 1,5 kalendervecka så duschade jag på jobbet.

Föreningen jag bor i har en toalett i källaren så der funkade bra att använda den, om än med lite mer framförhållning.

• Laddar…
  7. Appendix
    Husägare · Roslagen · 3 615 inlägg

Appendix

Husägare
    Lyxa lite och ta in på hotell

jag satte upp en dusch i gästhuset och körde kampingtoa.

I lägenheten innan så gick jag på toa i tvättstugans toa. Duschade på lokala gymmet.

• Laddar…
  8. 1
    Medlem · Stockholm · 974 inlägg

16386

Medlem
    Vi renoverade vårt badrum förra hösten, boende i en lägenhet (betongbjälklag) där det enda badrummet är placerat vid entrén. Vi hyrde en annan bostad under hela renoveringen. I ett hus (träbjälklag?) med tomt och andra möjligheter till toalett, utedusch etc hade vi kanske valt annorlunda.

• Laddar…
  9. yonna
    Medlem · Österlen · 8 078 inlägg

yonna

Medlem
    Nytt badrum påbörjas på måndag och tar 5 veckor. Har visserligen extratoa hemma men får ta mig till gymet för dusch. Annars skulle jag hyra och sätta i trädgården. Funkar fint denna årstid.

• Laddar…
  10. H
    Moderator · Stockholm · 46 345 inlägg

hempularenPremiumikon: Hand

Moderator
    När vi bytte stammar bostadsrättsföreningen. Studerade vi hur boende hade upplevt stambyte i en annan stor förening. Någon hade skrivit en forskningsuppsats om det. I enkätmaterialet hade en kille skrivit att hans krogkonto hade ökat kraftigt. Han var ute nästan varje kväll och sökte ”one night stand”.

• Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.