Byggahus.se

Anmäla Byggmax till ARN?

1. FredrikR
    Verktygstokig · Nivå 22
    16,8m... Inte kronor.

2. T
    Medlem · Nivå 19
    Du påstår dig ha +30 år i branschen och ha handlat oändligt mycket mer från Beijer än vad jag någonsin kommer göra, men vet ändå inte hur en offert från dem ser ut. Din trovärdighet är ju lika med noll.

Prisskillnaden är dryga 3%, vilket blir en hel del pengar på, som i mitt fall, ett stort garage, all extra vinst hos Beijer till följd av deras service oräknad. Men kostnaden för bortplockat och överköpt material gör snabbt stor skillnad, ska man istället, som i ditt fall, lägga till tid för att stå och plocka ut exakt rätt antal bitar på byggmax, då blir Beijer j-vligt mycket billigare.
    Hur du inte kan ha koll på allt detta med den erfarenhet du påstår dig ha, är ju direkt ofattbart.

• Laddar…
  3. T
    Medlem · Nivå 19
    Ja, ni får ursäkta, men killen kan ju varken läsa eller räkna.

;)

4. Raskus
    Medlem · Nivå 10
    Lugna er nu pojkar.
    Lägger ingen värdering i vilken butik som har bäst kvalitet på virket, men personligen tror jag att det är en seglivad myt att Byggmax skulle ha sämre kvalitet än någon annan, det låter helt enkelt inte rimligt att sågverken skulle ha en b-sändning till Byggmax och en hux flux deluxe sändning till Beijers. Tänk dig den logistiken.

Glöm inte att Byggmax har prisgaranti mot lokala konkurrenter.

5. J
    Medlem Nivå 5
    Ok, jag läste fel, det står 16,8 löpmeter, men det är ju inte lätt att veta att det ena är en offert och det andra inte. Men att du får vara kvar i detta forum är ju helt otroligt. Du gör inget annat än hånar folk och inbillar dig att du kan allt.

• Laddar…
  6. T
    Medlem · Nivå 19
    Johnsson har hålt på sådär i en del andra trådar också, börjar tröttna på skiten. Jag ber övriga om ursäkt för mitt beteende.

Visst finns det olika virkeskvaliteter, och framförallt olika leverantörer. Inget konstigt med det.

Jag har köpt en del virke på Byggmax, lite på Bauhaus, och en hel del på Beijer och Hornbach. Jag har fått klart bättre kvalitet från Beijer än Byggmax, Hornbach varierar en del, men har samma fördel som Beijer i att de tar virke i retur. Det lilla virke jag köpt på Bauhaus har varit av ypperlig kvalitet. Om det har varit tur eller om de har bättre kvalitet, vet jag inte. Har handlat för lite där för att ha en uppfattning om det. Det är alldeles för bökigt att handla virke på Bauhaus.

• Laddar…
  7. T
    Medlem · Nivå 19
    Du menar hånar som i att säga att "det kanske bara är så att du inte kan räkna"? Är det så du menar?

Det är du som satt nivån, inte jag! Men du gillar visst inte att bli tilltalad på samma vis som du tilltalar andra.

Den enda av oss två som inbillar sig kunna allt, är du, som påstår att du vet bättre vilka priser jag har fått från Byggmax resp. Beijer, än vad jag själv gör! Å du inbillar dig veta det så säkert att du inte ens frågar först!

Redigerat 30 jun 2016 23:46
    • Laddar…
  8. FredrikR
    Verktygstokig · Nivå 22
    Att Byggmax inte tar tillbaka överblivet eller icke ok virke är knappast nåt som talar till fördel för dom..

9. Anna1984
    Medlem Nivå 11
    Mycket OT i tråden nu...

10. B
    Medlem Nivå 1
    Du skriver: Men en sak är klar, hantverkare är inte att lita på.

Har haft elfirma i 58 år.

Litar du inte på mig?

11. B
    Medlem Nivå 2
    Precis! Som jag nämnde i ett tidigare inlägg så kan jag köpa att det går fel ibland, men det är deras usla kundservice som förvärrar situationen enormt.

Då jag själv började min yrkeskarriär inom teknisk support/kundservice så känner jag så väl igen trixen som används; "jag ska kolla upp detta noggrannare och så återkommer jag", "jag ska höra med ett par kollegor, jag hör av mig till dig igen", "vi felanmäler detta vidare så hör någon av sig till dig inom 2 arbetsdagar". Alla dessa har jag nu hört från Byggmax och de betyder samma sak för kundservicepersonen: att jag som jobbig kund blir någon annans problem när jag hör av mig igen. För det är ingen som återkommer.

Redigerat 1 jul 2016 09:09
    • Laddar…
  12. B
    Medlem Nivå 2
    Efter kontakt med dom nu på morgonen så har dom beställt nya dörrpartier åt mig.

Dom vet inte var de ursprungliga har tagit vägen, och det verkar vara helt omöjligt för dom att kontakta leverantören TRÄHUSET I TYRESÖ AB för att stämma av ifall dörrarna blivit kvar där. När man pratar med dom kan dom inte ens se i systemet vem som är leverantören utan de måste ut på hemsidan för att hitta information om produkten och leverantören(!).

Jag ska under dagen få återkoppling från Byggmax med ett ordernr för de nya dörrpartierna. Den som lever får väl se...
    Tyvärr lär det väl dessutom vara en del leveranstid på dom.

/Pelle

• Laddar…
  13. H
    Moderator · Nivå 25
    Vi får hålla tummarna.

Men beskedet att de under dagen skall återkomma med ordernr. för de nya dörrarna är väl ungefär samma (icke) besked som du har fått hela tiden. Och deras trovärdighet är ju inte hög efter en sådan här hantering.

14. T
    Medlem · Nivå 19
    Ja, gött att det händer något, vi får hoppas att de faktiskt har tagit tag i det nu.

Precis som du skriver om det där med kundservice. Det är därför jag numera inte nöjer mig med den typen av svar, utan vill ha mer konkreta besked. Vad är nästa steg, vad sker under de två dagarna, vem hör av sig om två dagar, vad heter den personen, och inte minst, vad heter den person jag talar med just nu. Naturligtvis ställer man alla frågor i en vänlig och lätt undergiven ton, men ändå så att personen i andra änden förstår att man inte nöjer sig med mindre än att man förstår att något och vad som faktiskt kommer att hända för att lösa problemet. I ditt fall är det bra, du vet nu vad som ska hända, och får lita på det. För mig är garantin att jag kan ringa tillbaka till samma person som gav löftet om ordernumret. Hoppas du kan det också ;)

Senast för min del var det på en flygplats som vi inte fick checka in på våra bokade biljetter, och ombads sitta ner och vänta. Planet stod vid gaten utanför och skulle avgå inom kort. Det var mycket folk vid gaten. Personen gav svävande svar och jag sa att vi har bokade platser, stolarna står till och med på biljetten, jag går inte härifrån innan vi antingen får våra platser eller jag får ett svar på vem, om inte vi, som ska sitta på våra platser. Personen ringde ett samtal och därefter fick vi våra platser. Det var många som satt ner och väntade när vi gick ombord.

15. H
    Moderator · Nivå 25
    Jo just detta att hålla reda på hur man skall få tag på den som ställer ut löftet är viktigt. men också om möjligt kontaktinformation till dennes chef. Ett tydligt tidslöfte, "du återkommer i ärendet senast kl15, OK". Så väntar man till 15.15, då bryr man sig inte om att ringa den som brutit löftet, utan ringer till chefen istället, och upprepar samma scenario, "du återkommer senast 15.40 OK" osv.