Byggahus.se

Anmäla Byggmax till ARN?

1. J
    Medlem · Östergötland · 461 inlägg

Johnsson 56

Medlem
    Varför skulle han skrota mobilen? Han känner nog till att det bara är att blockera uppringaren, hur lätt som helst.

2. M
    Husägare · Jönköpings Län · 3 613 inlägg

MagHam

Husägare
    Att ringa "alla tider på dygnet" till VD som hempularen föreslog skulle nog rubriceras som ofredande.

3. L
    Medlem · 28 inlägg

Likan

Medlem
    För några år sen fastande mitt kort i kortläsare på Statoil när jag skulle tanka.
    Ringde tIll dem och hade svårt att då hjälp, var 10 mil hemifrån samt inga kontanter, fler kort eller drivmedel att ta mig hem. Behöver alltså hjälp.
    Fick dålig hjälp av Statoil. Jag gjorde som förslagen ovan, googlade VD och ringde honom på hans hemnummer, han son svarade. Det tog 30 minuter sen var någon på plats och hjälpte mig med kortet.

Mitt tips är; Ring VD. Det funkar.

• Laddar…
  4. Krillekrock
    Medlem · Göteborg · 39 inlägg

Krillekrock

Medlem
    Håll inne med pengarna!
    Hotar dom med inkasso, så bestrider du fakturan skriftligt och bifogar en kopia på leveransmottagningen.
    Dom vill ha dina pengar och så länge dom inte får dom är du "Kung", annars är du i stort underläge.

5. H
    Moderator · Stockholm · 43 694 inlägg

hempularen

Moderator
    Jag har antagit (felaktigt?) att boden redan är betalad. Annars är det ju rätt enkelt, bara att häva köpet.

6. B
    Medlem · Jönköpings · 18 inlägg

Bengan 10

Medlem
    Du gnäller ju bara på Byggmax.
    Du förklarar ju inte vad felet är.
    Oj vad trött jag är på alla gnällprofs.

7. U
    Medlem · Norrbotten · 171 inlägg

ullak40

Medlem

Byggmax

Har bara bra omdöme att ge om Byggmax.
    Lät bygga en friggeboda och köpte dörren till den på Byggmax.
    Sommaren året därpå släppte färgen på dörren, och färgen "bubblade" på flera ställen.
    Tog bilder på hur det såg ut och åkte till Byggmax och visade upp !
    Just då var inte chefen där, men tjejen jag pratade med tog mitt namn o tel.nr,och någon dag senare ringde chefen mig !
    Inga problem alls att få en ny dörr, de kom med en ny, satte den på plats, och tog den gamla med sig dagen efter vårt samtal.
    Bra service tyckte då jag !!

• Laddar…
  8. B
    Medlem · Uppsala · 18 inlägg

Bandvagn

Medlem
    Japp, boden är tyvärr betald redan.

9. B
    Medlem · Uppsala · 18 inlägg

Bandvagn

Medlem
    Eh..jo. Dörrarna saknas.
    Och det kan väl hända att nånting saknas eller går fel ibland, det köper jag. Problemet är ju deras totala oförmåga att göra någonting åt det. Efter mitt sista samtal med dom imorse så lovade dom att återkomma under dagen när dom efterforskat i detta. Dom återkom inte.

10. mrjim
    Husägare · Stockholms · 66 inlägg

mrjim

Husägare
    Kollade på Byggmaxs sida på Facebook och jag tror det är få företag så har fått så mycket negativ kritik. Jag har iaf fått en tankeställare om var jag ska handla mina byggvaror. Dock verkar det mest vara problem med beställningar via internet.

Redigerat 29 jun 2016 22:36
  11. S
    Husägare · Skåne · 215 inlägg

s97danl

Husägare
    Tyvärr så skrivs det mest skit på företags facebooksidor. Är ju oftast så att det är mest upprörda kunder som skriver något där. Nöjda kunder bryr sig inte om att skriva något alls. De ser ingen anledning till att skriva av sig. Jag jobbar själv på ett av Sveriges största ehandelsföretag, och det är mest negativt även på vår Facebooksida. Men sett till hur mycket vi säljer så är det en bråkdel.

• Laddar…
  12. Vermilion
    Husägare · Örnsköldsvik · 532 inlägg

Vermilion

Husägare
    Som tidigare skrivet i tråden, denna tråd kommer kosta dem betydligt mer än de snålar in på kundtjänsten för detta ärende. Tråden i sig kommer skapa stor oro när det kommer till att beställa ifrån dom och det i sig kommer leda till väldigt stora inkomstförluster, kan handla i slutändan om hundratusentals kronor. Enda Byggmax kan göra är i princip själva svara i tråden och rädda upp situationen. Desto fler som skriver i tråden desto större blir skadan. Antar att Byggmax har gått och blivit dumsnåla :/

Jag har hittills bara handlat över disken och utifrån mina flera dussin returer m.m. så kan jag säga att allt har gått klockrent, aldrig några problem. Bra produkter till väldigt bra priser och enligt mig perfekt kundbemötande (i alla fall i Örnsköldsvik). Kan dock inte säga något om beställningar då jag aldrig gjort det via dom. Men på grund av denna tråd kommer jag nog vara restriktiv att beställa ifrån dom.

13. T
    Medlem · VG · 11 257 inlägg
    Byggmax är alltid mitt sista alternativ, helt enkelt för att min erfarenhet av dem är sådär, sämst kvalite på allt jag köpt där, obefintlig hjälp och service, rörigt som fasiken på brädgården och man vet aldrig vad de har och inte har hemma och vilka längder de har på virket är ju rena lotteriet, uruselt sortiment och rörigt vid utcheckning och kassa. De är långt efter övriga, IMO.

Att ringa VD, jo det funkar ibland, och ibland inte alls. Väl värt ett försök.

Att anmäla till ARN, javisst, det är bara att skicka in en anmälan. Men förstå måste man bestämma sig för hur man vill att problemet skall lösas, för det behöver man ju skicka med in till ARN, och det ska då vara något som ARN kan besluta om mot någon juridisk bakgrund. Ex.vis att köpet återgår om dörrarna inte levererats inom viss tid.

• Laddar…
  14. FredrikR
    Tidsoptimist · Dalarna · 10 469 inlägg

FredrikR

Tidsoptimist
    Det bästa med Byggmax är.. Deras öppettider!
    I övrigt är jag skeptisk.

15. thomas33
    Renoverare · Halland · 4 651 inlägg

thomas33

Renoverare
    Det är märkligt att de som aldrig eller mycket sällan besöker Bygg-Max och andra ställen, så bra kan beskriva sortiment och hur det fungerar att handla där??? :D

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.