Bakgrund till brunnen:
Över gården på tomten rinner det lite vatten från skogen ovanför sommarstugan som jag täckdikat för att få bort det tragiska diket över tomten men vilö kunna ta vatten för spola toalett tidigt på våren då vi tömmer vattenledningar på hösten och kallställer stugan.
Vattnet leds ut ur befintliga cement trumman vidare in i den stående brunnen jag monterat och sedan vidare i 315 vägtrumma.
Fick av en rörmokare övergång från 285 ner till 160 och en manchett till 160 röret att leda in vattnet med vilket gick problemfritt utan läkage.
Vidare en 315 manchett till vägtrumman, men jag tycker den ser för kort ut för att gå att använda till det rör som nu fungerar som brunnen. Den stående brunnen är 680ca.
Problemet:
Det läker i underkant av vägtrumman så hålet blir vattenfyllt och törs inte lägga igen för då blir det väl bara ett surhål?
Tog upp trumman och vräkte på silikon kring hela manchetten för att täta ev springor men det läker endå.
Går det att få det tätt på ngt sätt som håller i all evighet typ så man kan lägga igen hålet och anlägga gräsmatta över diket och sova gott om natten eller är enda sättet att ringa nån mark/anläggningsfirma som får fixa ?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder