Vi var tvungen att ta upp en del av golvet då trossbottenskivan/blindbottenskivan fallit ner.

Nu ska vi lägga ny spånskiva och sen nytt klickgolv. Ska byta isolering i den delen vi tagit upp (samma typ av isolering). Det är ingen ångspärr där. När jag lägger i ny isolering, ska jag ta lägga en ångspärr på den delen vi byter? Eller ska jag bara göra likadant som det var innan?

Det är krypgrund. Utbyggnad ca 90-tal på gammalt hus från 30-40-talet.

• En del av golvet har tagits upp och visar isolering samt en platta mellan träreglar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej,
ingen aning egentligen. Äldre hus - betyder det att ni inte har ångspärr i väggar och så vidare - alltså insida klimatskal?
Det ska väl vara det i moderna hus med mek. ventilation - och kanske inte alls i äldre hus med självventilation.
Så jag skulle vänta på svar här - eller få någon expert att ta en översyn av huset.

Om det riskerar bli övertryck inne i huset och det saknas ångspärr finns väl risken att fukt vandrar utåt (golv, väggar, tak).

Kolla upp innan ni fixar till.
Eller vänta på bättre svar här - kommer snart!

Förresten så har jag CC 60 på takstolarna så det är bara att lägga nya skivor med isolering.

Var tänkte du att du skulle göra en luftspalt?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.