Hej ena kompakta lysröret i mitt badrum har börjat blinka och jag behöver nu byta denna eller båda två kanske men vet ej hur jag ska få loss själva lysrörs lampan. Tacksam för hjälp.

• Kompakt lysrörsarmatur i taket med två lysrör och elektrisk anslutning synlig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad har du provat med?
Jag hade tagit tag i plastdelen i slutet av lysröret och dragit röret rakt ut från sockeln.

• Gilla
Jeppehed99
  • Laddar…
E etompau skrev:
Vad har du provat med?
Jag hade tagit tag i plastdelen i slutet av lysröret och dragit röret rakt ut från sockeln.
Har provat att dragit det rakt ut men verkar sitta stenhårt så vågar inte dra för mycket heller. Verkar inte heller gå att skruva ur det.

E etompau skrev:
Vad har du provat med?
Några andra förslag?

Vicka och dra i lysrörets plastdel. Har ej sett några låsanordningar som skulle hålla röret på plats.

• Gilla
Jeppehed99 och 1 till
  • Laddar…
Går det inte med mindre våld så får ta i lite mera med vicka och dra som etompau säger, passa hand och fingrar när det släpper, lätt att slå i armaturens kanter.

• Gilla
Jeppehed99
  • Laddar…
Här är lite fler vinklar hur det ser ut.

• Taklampa öppnad med synlig transformator och ledningar.
    Skapa konto
  • Öppen takmonterad rökdetektor med exponerade kablar och komponenter på en vit vägg.
    Skapa konto
  • Elektrisk installation i tak med synliga sladdar och fast monterad armatur under monteringsskedet.
    Skapa konto

Bästa svaret

Dom kan sitta rätt bra dom där, finns inga lås, bara intryckta.

• Metod för att ta bort en lampa med hjälp av kniv utan synliga lås.
    Skapa konto
  • Gilla
Bo.Siltberg och 1 till
  • Laddar…
Tack så mycket funkade nu tillslut med tillräckligt mycket våld, tålamodet höll på att brista men tillslut släppte den

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.