De översta två panelerna är mer matta än övriga paneler, se bilden.

Hur behandlar/färgar jag de undre panelerna så att de blir mer matta i färgen?

Vit, strukturerad väggyta med skuggor och ljusreflektioner, möjligen inomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Just det. Kan man även spackla ihop kanterna så att panelerna ser bredare ut?

• Garageport med horisontella linjer och en röd markering. Skumringsbelysning, delvis skuggat.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Om det är en nymonterad garageport borde du reklamera, de två översta bladen är ju annorlunda mot de nedtill.

Annars är det väl bara matta ner allt och måla allt i samma kulör.

A Akerfeldt skrev:
Om det är en nymonterad garageport borde du reklamera, de två översta bladen är ju annorlunda mot de nedtill.

Annars är det väl bara matta ner allt och måla allt i samma kulör.
Det har gjorts och kommer få nya men som tyvärr ser ut som de nedre bladen.

Vad menar du med ”matta ner” och vad för slags färg?

Dum fråga kanske men det är inte så att de bara är inplastade fortfarande som gör att de ser olika ut? På mina satt plasten så att det var otroligt svårt att se att det faktiskt va plast över hela. Det gick bara att se på något litet ställe där plasten var skadad.

J Jensa86 skrev:
Dum fråga kanske men det är inte så att de bara är inplastade fortfarande som gör att de ser olika ut? På mina satt plasten så att det var otroligt svårt att se att det faktiskt va plast över hela. Det gick bara att se på något litet ställe där plasten var skadad.
Ska kika imorgon!

A Advert skrev:
Det har gjorts och kommer få nya men som tyvärr ser ut som de nedre bladen.

Vad menar du med ”matta ner” och vad för slags färg?
Vad bra, skulle avvakta och se hur det ser ut när allt är i samma ytafinish. Är det metallyta på porten?

A Akerfeldt skrev:
Vad bra, skulle avvakta och se hur det ser ut när allt är i samma ytafinish. Är det metallyta på porten?
Nej mer som blank plastyta

Någon?

INGEN?

Hur gick det med plastfilm? Har nyligen monterat själv och trots att jag visste att där satt plastfilm fick jag gnugga hårt med fingret för att få ett hål att börja dra i.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.