Byggahus.se
  1. Hur mycket el förbrukar du? Jämför med andra

Amazon Sverige har slagit upp portarna

1. R
    Medlem · 10 inlägg

ronnyha

Medlem
    Är det någon som beställt från Trafalgar cleaning equipment GB? Det var tillbehör till en Kärcher K7, jag skulle fått leveransen mellan 6-9/11. De svarar inte på mail ang trackingnummer.

2. Alfredo
    Besserwisser · Västernorrland · 15 091 inlägg

AlfredoPremiumikon: Hand

Besserwisser
    Ytterligare en datapunkt om Amazons leveranser.

Sent på kvällen i måndags den 9/11 beställde jag en kattleksak för en dryg hundring. Frakten till ombud för avhämtning var 29 kronor, totalt knappt 150 kronor. Leverans utlovades till måndag en vecka senare, den 16/9. Ville jag ha hemleverans skulle det kosta ytterligare 20 kronor, men jag var snål och valde ombud.

Ganska omgående fick jag bekräftelse och trackinginformation via UPS.

Tisdag 10/11 var prylen skickad från Polen. Onsdag 11/11 fanns den tydligen på Arlanda. Idag för en kvart sen, den 12/11, ringde det på dörren och paketet levererades, trots att jag inte ens betalt för hemleverans och trots att utlovad leveranstidpunkt är om fyra kalenderdagar.

Ibland funkar det!

3. C
    Medlem · 12 060 inlägg
    Intressant. Verkar alltså som att om man får leverans med UPS får man leverans till dörren oavsett vad man väljer (och ev. betalar för) vid utcheckningen.

• Laddar…
  4. Alfredo

Besserwisser
    I just detta fall var det så. Hur långtgående slutsatser man kan dra vågar jag inte gissa... Allt detta med leveranser känns lite "chansartat" kan jag tycka.

5. K
    Medlem · 110 inlägg

konunge87

Medlem
    Beställde filter till kärcher grovdammsugare. 120 kr med frakt, kom i lådan dagen efter

6. GoForIt
    Medlem · Jönköpings · 5 131 inlägg

GoForIt

Medlem
    Jag beställde 2020-10-28 några Bosch multisågblad via Amazon från den tyska leverantören Tooler-de (Carl-Arnold Brill GmbH, som verkar vara en hyfsat stort företag https://www.ca-brill.de/).
    Enligt uppgift skickades leveransen med UPS 2020-10-29, utan spårningsinfo.
    Produkten skulle enligt Amazon ankomma mellan den 3-6 november men har ännu inte kommit.
    När jag klickar på <Problem med beställning> och <Paketet kom inte fram> visas detta:
    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    Amazon 2020-11-13.jpg

Vad betyder detta?
    Hur går man vidare? Kontakta UPS utan spårningsinfo är väl lönlöst..

7. FredrikR
    Tidsoptimist · Dalarna · 12 210 inlägg

FredrikRPremiumikon: Skruvdragare

Tidsoptimist
    Prova kontakta Amazon, jag har läst att deras kundtjänst varit väldigt hjälpsamma tidigare.

8. Frustrator
    Verktygstokig · Halland · 5 922 inlägg

FrustratorPremiumikon: Trä

Verktygstokig
    Nu är det lite suddigt i bild men det står ju att du vid utebliven vara först ska kontakta säljaren? (48h efter sista lev. datum ELLER om det fått 'ej lev'-status.
    Har du gjort det.

9. C
    Medlem · 12 060 inlägg
    Japp, kontakta säljaren är det som gäller (via alternativet där på sidan).
    Amazons kundtjänst kommer inte att göra något annat än att tala om för dig att du skall kontakta säljaren, eller möjligen kontakta säljaren åt dig, i ditt namn(!).

När du väl fått svar från säljaren och det inte löser sig direkt, dyker förhoppningsvis en knapp upp på den där sidan med alternativet att begära återbetalning enligt amazons "A-to-z guarantee".

Hamnade själv i en tvist gällande amazons prisuträkning och undviker därefter alla produkter som säljs via Amazon Marketplace (tredjepartssäljare).

10. Cheesen
    Nybyggare · Boden · 1 654 inlägg
    Letar ett diamantbryne till jaktarsäcken... hittade då denna beskrivning:

• Certifiering: CE/EU
      Funktion: Inventering
      Metaller: Rostfritt stål
      Direct: Stöd
      Kille: Hyvel
      Material: Titan diamant
      Bärbar 12,7 cm dubbel Whestone slipsten väska hopfällbar kniv slipning diamantslipsten
      Beskrivning:
      100 % ny, hög kvalitet
      Material: Titan diamant
      Robust konstruktion håller i många år stabil prestanda och tillförlitlig service.
      Plast halkfritt handtag gör det enkelt att underhålla dina pennvässare under loppet och hålla sig på rätt ställe.
      Bra placerat för verktygsslingor, det hjälper dig att snabbt förbättra ditt verktyg.
      Dubbelsidig design, du kan välja grovt beroende på situationen eller grovt malt, fint målad för att välja flexibilitet.
      Praktisk, låg vikt, lätt att förvara och hängande ring.
      Obs
      1. På grund av olika färger på olika datorskärmar kan den faktiska färgen på objektet från bilden ändras.
      Tillåt 2. 1–3 cm på grund av olika manuella mätningar.
      Tack för din förståelse.
      Leveransinnehåll:
      Ett kökskrinder

Vet inte riktigt vad det är för något:)
    https://www.amazon.se/fällbar-knivs...mprovement&ie=UTF8&qid=1605270801&sr=1-9&th=1

• Laddar…
  11. Alfredo

Besserwisser
    Nog tycker jag det verkar som om du hittat ett diamantbryne. Bra eller inte vågar jag dock inte gissa.

Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    Screenshot from 2020-11-13 13-53-11.png

12. Cheesen
    De kommer jag inte att köpa, kommer antagligen från Shensen

13. M
    Medlem · frankrike · 1 717 inlägg

maria01

Medlem
    Jag viste faktiskt inte att ups var så stora i Sverige försökte skicka med ups för 2 år sedan var inte det lättaste

14. Cheesen
  15. Jonas Persson
    Intresserad · Stockholm · 1 853 inlägg

Jonas PerssonPremiumikon: Skruvdragare

Intresserad
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.