Byggahus.se

alu list mellan klinker och parkett 3m  lång?

1. G
    Medlem · 141 inlägg

grunch

Medlem
    Ska lägga en Alu list mellan klinker och parkett den skall dock vara 3m lång och ta en höjd skilnad på 7mm. Jag har hittat en butik som säljer detta men då är den 8cm bred vilket jag tyker är i grövsta laget. Någon som vet var det kan finnas? Gärna i Borås

2. T
    Medlem · 36 inlägg

tridde_69

Medlem
  3. Fasting65
    Medlem · Stockholm, Hägersten · 3 224 inlägg

Fasting65

Medlem

Re: alu list mellan klinker och parkett 3m  lång?

Varför lägga en list? Både Sika (Sikaflex 11FC) och casco (Casco S 40) har fogmassor som är prima att lägga mellan klinker och parkett. Det finns säkerligen produkter från andra tillverkare också. Ett tips bara...

4. J
    Medlem · Stockholm · 343 inlägg

John77

Medlem

jag köpte en lång aluminiumlist på bygma
    http://www.bygma.se/

5. D
    Medlem · Västra Götalamd · 56 inlägg

Dantotsu

Medlem

Du kan gå till ett plåtslageri och beställa exakt det du vill ha.
    Det finns säkert ett plåtslageri i Borås med omnejd. Kanske inte det billigaste, men skall du bara ha 1 st så kanske det är värt lite extra för att få exakt det du vill ha. Kan ju både välja mässing, rostfritt eller ngt annat.

6. I
    Medlem · Uppsala · 4 826 inlägg

injonil

Medlem
    Jag behöver också en 3m lång metallist. I mitt fall är det en rörelsefog mellan två likadana parkettgolv. Bredden skulle behöva vara ca 40mm.

Är det någon mer som har tips om var det kan finnas? Bygma har inte så långa lister och Duuri (D-profile) har men leveranstiden är lång och de säljs bara på K-Rauta.

Tack på förhand!

7. F
    Medlem · 44 inlägg

Fjordell

Medlem
    Gå till ett lokalt snickeri istället och be dom fixa till en i trä som har liknande yta. Snyggare och skönare att trampa på när man inte har stumpor på, alu lister känns kalla.

8. F
    Medlem · 44 inlägg

Fjordell

Medlem
  9. M
    Medlem · Stockholms län · 2 214 inlägg

myrstack

Medlem
    Har sett nivålister för 0-12 mm höjdskillnad och 40mm breda av alu i guld, silver och säkert några andra färger till på Fredells i stockholm, de var runt 3 meter långa för jag funderade på en sådan när jag behövde lister till 250 cm skarv mellan parkett och klinkers.

Ring och kolla med dom så kan du höra dig för vilka som gör dom och vem som är grossist

10. T
    Medlem · Västerbotten · 169 inlägg

TurboTouring

Medlem
    Duri har ett stort sortiment på lister. Dock så är det sällan som dom längre listerna finns i lager hos butikerna. Man får ofta beställa hem och vara beredd att betala en delningskostnad (säljs bara i fp om tex 10 lister). Kolla med någon lokal golvfirma. Dom beställer ofta sina lister från Duri. Kolla deras hemsida: www.duri.se

Ex:

KANTLIST 7-9 MM CHAMP. 300CM
    Kantlist 7-9 mm champ. 300cm
    Art.nr: 2201330

11. I
    Medlem · Uppsala · 4 826 inlägg

injonil

Medlem
    Tackar för tipsen!

Duri var intressant. Går man in på hemsidan som 'Gör-det-självare' så får man inte så mycket att välja mellan och listerna är under 3m långa. Går man istället in som 'Proffs' så finns det betydligt mer och några av listerna var faktiskt 3m långa!

Jag ska genast gå och trakassera min närmaste återförsäljare! :p

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.