Jag har byggt en utomhusdusch och använde en avstängningsventil
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
som jag tyckte såg läckert ut. Tyvärr visade det sig att ett sådant vred är tungt att öppna och stänga vilket gör att barnen inte klarar att hantera det. Kopplingarna är pressade så det krävs lite arbete om jag ska byta ut ventilen helt. Därför undrar jag om någon har en finurlig lösning på problemet, tex något annat vred att montera som är större och ger mer moment eller något att montera på befintligt vred. Mycket tacksam för kreativa lösningar.
Lossa på muttern närmast under vredet, dvs den som håller fast tätningen mot axeln. Ställer du den så den precis tätar så kan du få ventilen barnsligt lättmanövrerad!
Lossa på muttern närmast under vredet, dvs den som håller fast tätningen mot axeln. Ställer du den så den precis tätar så kan du få ventilen barnsligt lättmanövrerad!
Vore ju fantastiskt. Förstår inte fullt ut hur du menar men det kanske klickar när jag öppnat den. Stort tack!
Kilslidventiler är inte lämpliga för inreglering av flöde. Det finns kägelventiler i samma utförande och med samma mått, dvs vanliga TA-ventiler som är dyra, finns billiga
italienska kopior som ser nästan helt likadana ut.
Det ser ut som kallvatten. Frågan är om barnen vill duscha där fler än ett par gångar.
Eh ?, på vilket sätt var det svaret till någon hjälp? För information är det tempererat vatten framdraget från blandaren som sitter i källaren. Så det blir nog en och annan dusch.
Eh ?, på vilket sätt var det svaret till någon hjälp? För information är det tempererat vatten framdraget från blandaren som sitter i källaren. Så det blir nog en och annan dusch.
Man måste väl ändå få reflektera över saker som angränsar till frågeställningen?