Schematisk ritning som visar hur en trapp används för att styra belysning kopplat till ett skymningsrelä och matning 220v.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej
Jag har funderat på att använda en trapp för att styra belysningen enligt följande schema som jag gjort

Min fråga är om det är tillåtet att koppla in belysningen på detta viset. Trappen funkar som en fördelare på ena hållet styrs belysningen via skymningsrelä och på andra hållet direkt via matningen. Vill ha ständig spänning i skymningsrelät för där sitter en timer som släcker belysningen under natten och tänder igen vid 5 tiden.
Roland.

• Gilla
Oldfart
  • Laddar…
R Rolle6403 skrev:
[bild] Hej
Jag har funderat på att använda en trapp för att styra belysningen enligt följande schema som jag gjort

Min fråga är om det är tillåtet att koppla in belysningen på detta viset. Trappen funkar som en fördelare på ena hållet styrs belysningen via skymningsrelä och på andra hållet direkt via matningen. Vill ha ständig spänning i skymningsrelät för där sitter en timer som släcker belysningen under natten och tänder igen vid 5 tiden.
Roland.
Sätt en PLEJD dimmer 01 den fixar det alla tider på året.

L Leif i Skåne skrev:
Sätt en PLEJD dimmer 01 den fixar det alla tider på året.
Okej det får jag kolla upp

Så här ser belysning i uterum ut.
Naturligtvis kan jag tända/ släcka/dimma via en återfjädrande brytare, men automatiken tar över när tiden passeras.
Skärmbild av en mobilapp för tidsinställning av belysning i uterum med dimningsfunktioner och paustider.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.