604 läst · 11 svar
604 läst
11 svar
Altanstomme CC mått för trall 28x120
Hejsan.
Upptäckte att det måste ha slagit slint i huvudet på mig när jag reglade upp för altan. Istället för cc 60 så har det på vissa ställen blivit cc 62. Nån ”sakkunnig” som kan yttra sig ifall man ska behöva lägga svett och tårar på att göra om eller om det bara är att ta en bira och köra på. Spontant känns det ju inte som att typ 3% längre cc borde göra så värst mycket, men det svider lite att det inte är enligt boken.
Upptäckte att det måste ha slagit slint i huvudet på mig när jag reglade upp för altan. Istället för cc 60 så har det på vissa ställen blivit cc 62. Nån ”sakkunnig” som kan yttra sig ifall man ska behöva lägga svett och tårar på att göra om eller om det bara är att ta en bira och köra på. Spontant känns det ju inte som att typ 3% längre cc borde göra så värst mycket, men det svider lite att det inte är enligt boken.
Det enda problemet är om du har så långt att du behöver skarva (längre än 5,40)
Då kommer du behöva kapa brädorna för att skarven ska hamna mitt över regeln.
Alternativt skruva dit en spillbit regel just där skarven hamnar.
Då kommer du behöva kapa brädorna för att skarven ska hamna mitt över regeln.
Alternativt skruva dit en spillbit regel just där skarven hamnar.
Hej och tack för ditt svar.maah skrev:
Jag har satt en ”mittfris” så det kommer inte bli några skarvar, så just den biten är jag rätt lugn på (va precis ute och dubbelmätte 😅)
Mest orolig att det inte ska kännas stabilt eller uppleva svikt när trallen suttit några år.
Mvh
Medlem
· Stockholm
· 4 245 inlägg
Ja då kan jag nog öppna parkeringsdäck för bilK kniv skrev:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hur avgör man vilket CC mått man har på reglar?
Byggmaterial & Byggteknik -
Vad har ni för CC-mått mellan t-tracksen på fräsbordet?
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Varierande cc-mått i mellanbjälklag från 1800-talet
Byggmaterial & Byggteknik -
Fråga angående äldre cc-mått
Utbyggnad och tillbyggnad -
Hej!Jag skall renovera mitt badrum,badkarsblandaren är från 80 talet.Tog måttet cc40mm,utanpåliggande rör.Vilken blandraren skall jag ha.🤔
Badrum