Jag har en altan på en betongplatta (se bifogad bild). Nedanför staketet på utsidan samlas snö och vatten vilket gör att vatten sugs upp i träet.

Jag har en idé på att sätta ett fönsterbleck (underbleck) längst ner. Och jag antar att man måste fräsa ett spår i träet samt spika fast blecket, och täta med silikon.
Låter idén vettig eller finns det nåt annat sätt att göra det?

• Altan med staket och synlig betongplatta där snö och vatten kan samlas.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Om staketet går ända ner i betongplattan är det väl bara att korta av staketet två cm. så det inte når vattnet?

P Plutus skrev:
Om staketet går ända ner i betongplattan är det väl bara att korta av staketet två cm. så det inte når vattnet?
Bilden är bara en del av altanen. En del är inglasad och nu ska vi glasa in resten av altanen. Vill inte ha nån glipa längst ner.

Om du vill ha trä ända ner till betongen så spelar det ingen roll vad du gör, det kommer att ruttna. det är inte regnvattnet som är boven, det är den fuktiga betongen. Det finns ju plåtvinklar som är några cm höga, då kan du såga bort några cm av staketet, fästa plåten bakom trät och regnvattnet hamnar utanför, glipan syns inte, eller så fyller man den bakifrån med något som inte suger vatten

• Gilla
C.Lundin
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.