Jag tänkte bygga mig en altan nu under våren. Men det har dykt upp lite funderingar som ni kanske kan hjälpa mig med..

Jag tänkte bygga 8,5*3,5 m , varav 5,5*3,5 kommer att bli inglasat. Idag är det gräsmatta där jag tänkte bygga.

Grunden: Jag tänkte bygga altanen på plintar , behöver jag då gräva ur och fylla upp med makadam för att dränera ? jag skulle vilja ha golvet så isolerat som det går(skall ha trall golv av lärkträ.
Hur skall jag isolera detta ?

Flere frågor lär dyka upp under byggets gång.... ???Tacksam för tips och ideer..

Mvh Jocke ;D

Du kan få tips från
http://www.willabtradgard.se/

om du tittar på uterum och grund, så hittar du olika grundtyper. Det är inga större problem att bygga en isolerad grund, du gör bara ett isolerat bjälklag (men lägg inte isoleringen längre ut än det du har inglasat), jag hoppas att kunna lägga in en bild här

(någon som vet hur man lägger in en bild att trycka på infoga bild fungerar tydligen inte)

En gummistövel Micke.....?
8)

JockeSvensson skrev:
Grunden: Jag tänkte bygga altanen på plintar , behöver jag då gräva ur och fylla upp med makadam för att dränera ?
Det är klokt att set till att få bort gräset/jorden under altanen. Men använd singel istället för makadam om du skall ställa altanen på plintar, du får en bättre dränering samt minskat risken för ogräs. Glöm inte duk under singlet.

Vi kör enbart singel under altanen, utan duk... Det är så pass mörkt så det växer inget där ändå 8)

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.