Underarbetet för altan pågår och behövde göra en justering vilket ledde till att ytterregeln vid en av sektionerna behöver placeras utanför balkongstolpar.

Lite för nära regelns placering har vi en brant med fyllnadsmassor som har runnit ner vid större regn och jag vill ogärna riskera att mer massor åker ner och lägger sig mot altanen. Se vinkeln närmast L stödet där det är mest påtagligt. Förhoppningsvis har branten stabiliserats något men jag är ändå fundersam till om det går att hålla emot jorden vid eventuella regn.

Vi tänker bygga en planteringslåda utanför regeln på sikt men tidigast nästa år och vill inte riskera för mycket under höst vinter vår.

Jag kommer kunna gräva ur en del ytterligare men efter en bit är det berg.

Några förslag på sätt att minska risken för att det rinner ner på/mot altanen när det regnar?

• Byggarbete på en altan där en regel placeras nära en brant med fyllnadsmassor, stenar och grus synligt på marken, samt L-stöd i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Regel och L stöd vid altanunderarbete nära en brant med fyllnadsmassor och en balkongstolpe fäst med rep. Grusigt underlag med spridning av jord.
    Skapa konto
  • Underarbete för altan med träregel, betongplattor och balkongstolpe. Brant med fyllnadsmassor och stenmur synlig i bakgrunden.
    Skapa konto
Vattnet kommer alltid att rinna ner.
Gräver man bort till berget lär det inte komma något grus. Så det är ett sätt att lösa den saken.
När man ser hur/vart vattnet rinner kan man ta beslut om fortsättningen. Till dess kan man fokusera på altanen

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.