Byggahus.se

Alsikekök - någon med erfarenhet...

1. A
    Medlem · jönköping · 11 inlägg

Anna A

Medlem
    Idag har vi besök Köksforum i Äsperud. Det var meningen att vi skulle titta på Lidhultskök men fastade sedan för Alsikeköket som också fanns där. Lyckas inte hitta så många kommentarer kring detta kök.Är det någon här på forumet som har några erfarenheter? Mycket tacksam för svar! d^_^b

2. M
    Medlem · Stockholms län · 2 226 inlägg

myrstack

Medlem
    En vän har just fått ett installerat som jag kollat igenom lite snabbt. Som alltid hänger en hel del på hantverkarna och det spelar ingen roll om du har köpt X eller Y om inte skåp, passbitar och alla andra smådetaljer är perfekta. I detta fallet var det lite rör i överkant av högskåp osv som ställde till det en aning och där kanske hantverkarna inte hade varit de mest optimala på att lösa problemet.

När det gäller stommarna valde de en fiberskiva (MDF?) som på alla sidor var klädda med askfaner som lackades med halvmatt lack. Som jag fattade det fanns allt från massivt trä till målad yta på någon fiberskiva. Stommarna uppfattade jag som massiva och de vägde en hel del. Kvaliteten i faner känns likvärdigt med en normal vardagsrumsmöbel med sidor utan anmärking och en fanerad framkant med perfekta skarvar. Luckorna var laserad ask med överfalsad lucka med lika gott intryck. De hade någon lucka över ugn med något udda mått som ordnades utan problem, likaså ett högskåp med speciell bredd för att passa en nisch.

Totalt sett ett riktigt gott intryck men kvalitet är väl även relativt priset och jag har inte vågat fråga ännu var det kostade....

3. A
    Medlem · jönköping · 11 inlägg

Anna A

Medlem
    Tack för första inlägget - toppen. Ännu inget negativt i alla fall. Det känns bra. Hoppas att det är någon mer här inne som har erfarenhet av alsikekök...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.