Knacka plåt är kul.
Jobbade som bilplåtis i ungdomen. Idag har jag nytta av mina kunskaper som porttekniker, rikta aluminium och rostfritt har blivit min specialitet.
När andra firmor bara byter grejer, lagar jag saker, vilket uppskattas av kunderna.
Knacka plåt är kul.
Jobbade som bilplåtis i ungdomen. Idag har jag nytta av mina kunskaper som porttekniker, rikta aluminium och rostfritt har blivit min specialitet.
När andra firmor bara byter grejer, lagar jag saker, vilket uppskattas av kunderna.
Jag vet inte varför, men jag tänker på Saab. Har aldrig ägt en Saab, aldrig tyckt dom är fina bilar heller.
Men jag sitter och funderar om en Saab vore nåt. Vad tycker folk om Saab:ar? Är de pålitliga? Billiga i drift, enkla att arbeta på? Dyra eller billiga reservelar?
Dom har rykte för säkerhet, hur står sig en 80 tals saab mot en bil från 2000-2010?
Skickade efter lite autlåde grejer åt en bekant från us. Chrysler Torqueflite A-727 så nu är det bandjustering och montering i bilen bakom 383,an framöver så får vi se.
Jag vet inte varför, men jag tänker på Saab. Har aldrig ägt en Saab, aldrig tyckt dom är fina bilar heller.
Men jag sitter och funderar om en Saab vore nåt. Vad tycker folk om Saab:ar? Är de pålitliga? Billiga i drift, enkla att arbeta på? Dyra eller billiga reservelar?
Dom har rykte för säkerhet, hur står sig en 80 tals saab mot en bil från 2000-2010?
Nånting med 80 tals bilar...
Är inte SaaB riktigt ryckiga i ratten vid gaspådrag? Drivning i fel ända, tom. handbromsen biter väl fram på de där va
9000 va rymliga, det är allt jag minns. minns inte hur sista modellen va. Chefen hade en sån. Minns bara att Exclusive cars skulle ta in den som inbyte när han beställde en Tahoe men när väl Chevan började bli lev. klar var Saabhärvan vidöppen och Exclusive cars vågade inte ta in den i inbyte... (drog ner inbytespriset med 3/4 typ)
Är inte SaaB riktigt ryckiga i ratten vid gaspådrag? Drivning i fel ända, tom. handbromsen biter väl fram på de där va
9000 va rymliga, det är allt jag minns. minns inte hur sista modellen va. Chefen hade en sån. Minns bara att Exclusive cars skulle ta in den som inbyte när han beställde en Tahoe men när väl Chevan började bli lev. klar var Saabhärvan vidöppen och Exclusive cars vågade inte ta in den i inbyte... (drog ner inbytespriset med 3/4 typ)
Ryckiga och svänger ogärna.
Men de går som tåget rakt fram i snöstorm.
Min första fjällresa gjordes i en B Ascona, ingen angenäm färd då det snöade på tvären från Sundsvall till Åre.
Året efter tog jag morsans SAAB 900.
150 hela vägen, gick som en pansarvagn genom snödrivorna.
Ryckiga och svänger ogärna.
Men de går som tåget rakt fram i snöstorm.
Min första fjällresa gjordes i en B Ascona, ingen angenäm färd då det snöade på tvären från Sundsvall till Åre.
Året efter tog jag morsans SAAB 900.
150 hela vägen, gick som en pansarvagn genom snödrivorna.
De drabbas en del av turbolagg när man accelererar häftigt, vilket har med avgasturbon att göra.
Går som pansarvagnar ja… för att de är byggda som pansarvagnar. Det blir mycket rörelseenergi kan jag säga.