I den här artikeln beskriver vi hur den vanligaste typen av luftvärmepump fungerar, dvs luft/luftvärmepumpen.

Luftvärmepumpar innefattar flera typer av värmepumpar som tillvaratar värmeenergi från luften. Här beskriver vi den enklaste och mest populära typen i våra hus: luft/luftvärmepumpen.
http://www.byggahus.se/varme/luftvarmepump-allt-du-behover-veta

Jag har en Fuji värmepump och jag märkte att de två luftfilter som jag brukar dammsuga verkar inte rena, jag brukar dammsuga dem och inget mer, men jag märkte att om du diskar/baddar filtren i varmt diskmedel så ser man bättre igenom dem, med andra ord så har har fick jag ett filter och du kan kolla själv när du rengör dina egna, mina vart från dimmiga att se igenom till glasklara. Det borde sparar energi.

• Gilla
Värmelärlingen och 2 till
  • Laddar…
F Fdriver skrev:
Jag har en Fuji värmepump och jag märkte att de två luftfilter som jag brukar dammsuga verkar inte rena, jag brukar dammsuga dem och inget mer, men jag märkte att om du diskar/baddar filtren i varmt diskmedel så ser man bättre igenom dem, med andra ord så har har fick jag ett filter och du kan kolla själv när du rengör dina egna, mina vart från dimmiga att se igenom till glasklara. Det borde sparar energi.
Det du gör är ju helt rätt jag instruerar mina kunder om det.... Sen en riktig service år 3 5 7 9 ....osv

• Gilla
Kudazai
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.