Har idag en glipa på cirka 40mm där det saknas foder mot bröstpanelen från den borttagna dörrkarmen.

Runt den gamla karmen så går det allmogelister, men där bröstpanelen är så undrar jag hur jag får till en fin övergång.

Ni som har bröstpanel, kan ni inte lägga upp bilder där de möter era allmogefoder?

Bild?

K Kurtivan skrev:
Bild?
Absolut, det kan jag lösa 👍

Tänker kanske en foderkloss och någon bröstlist stående kanske?

• Gilla
Kurtivan
  • Laddar…
Bilder

• Vägg med blomtapet och strömbrytare, panelväggen nedanför är vitt målad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vitt källspanel med en delvis avslöjad trälist, dammsugare synlig på golvet.
    Skapa konto
  • Mätning av dörrkarmens tjocklek med en tumstock, visande en vit dörrkarm med träskiva och dekorerad tapet.
    Skapa konto
Sätt en ny list hela vägen, klossa ut den på den väggdel som är ovanför bröstlisten?

K Kurtivan skrev:
Sätt en ny list hela vägen, klossa ut den på den väggdel som är ovanför bröstlisten?
Är nog inte riktigt med hur du menar

8 84anders84 skrev:
Är nog inte riktigt med hur du menar
Jag är dålig på att förklara.

Ta bort det fodret du har. Skaffa en hyvlad bräda lika tjock som panelen och 5 mm bredare än det foder du sedan ska sätta dit, ta bort lite från brädans nederdel så att den passar mot panelen och hamnar ca 5 mm från fria kanten på omfattningen av dörrhålet. Sätt den där fodret ska vara. Sätt ett nytt foder 5 mm in på den brädan så den går ut över panelen och hamnar jämns med brädan på den släta väggen.

A
8 84anders84 skrev:
Bilder
Man brukar låta fordret gå hela vägen ned till golv och sedan passa panel och bröstlisten emot fordret..

• Gilla
MikeOz och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.