Byggahus.se

Alla som gillar katter - räck upp en hand!

1. B
    Allvetare · Nivå 15
    ...eller lite social och väldigt hungrig...

2. FredrikR
    Verktygstokig · Nivå 22
    Haha kan så vara.. Dock spinner han när man pratar med han :love:

3. Alfredo
    Besserwisser · Nivå 19
    Katter lär sig snabbt hur man lurar husse på lite extra mat. cat.png

• Laddar…
  4. M
    Medlem · Nivå 10
    Förstör nu inte min bild av att vår katt älskar mig för den jag är.:cry:

• Laddar…
  5. B
    Allvetare · Nivå 15
    Jag är övertygad om att vår katt tyr sig mest till mig (av alla i familjen som hon kunde välja bland) för att det är jag som brukar ge henne mat.

6. K
    Medlem Nivå 6
    Katter lär sig snabbt som attan ben som ger dem mat eller godbitar. Är jag i köket kommer de som ett skott och tigger. Är maken i köket går de inte ens in. För han ger dem inte extra småbitar mina mycket som jag

Keegan, super villian plotting world dominance

7. D
    Medlem Nivå 12
    Grannen hade kräftskiva igår, runt klockan 22 kom han och knackade på bakdörren med ena katten i famnen och frågade om vi kunde hålla honom inne, han var väl lite för intresserad av maten, hade hoppat upp på bordet:crysmile: Ja vi skrattar åt det, grannen var inte sur, dom har katter själv.

Idag tog dom ner tältet dom så jag sade jag hoppades katten inte ställde till för mycket besvär igår men det var inga problem mest roligt men då han började hoppa på borden så var det bäst att skicka hem honom. Medan vi pratade sprang katterna omkring igen och lekte med en annan granne. Dom verkar ha charmat hela grannskapet. Underliga katter som går fram till okänt folk och vill leka, men dom växte ju upp med en hund innan vi tog dom.

8. D
    Medlem Nivå 12
    Hmmm och igår kom den svarta hem och riktigt stinker av parfym, vart han varit tro? Jag talade lite med grannarna då dom monterade ner tältet dom haft festen i och sade jag hoppades katten inte ställde till för mycket med problem. Då var båda katterna där igen, och en tredje granne lekte med dom och sen när hon gick hemåt tänkte dom börja följa efter. Blir dom hela grannskapets katter eller.

Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    upload_2019-8-26_10-5-44.png

• Laddar…
  9. Mikael_L
    Medlem · Nivå 25
    Se till att dom får mat hos dig, inte hos någon annan. Då vet dom var dom bor. :)

Tänk att hamna i sällskap med damer med mycket billig parfym på, i så unga år. Du får nog hålla lite koll ... :crysmile:

• Laddar…
  10. D
    Medlem Nivå 12
    Ja jag har sagt åt grannarna att inte mata dom, men dom är underliga katter, nyfikna och orädda för andra människor.

11. Snigla
    Allvetare · Nivå 25
    På gott och ont.

När jag var liten hade vi en katt som var som en trogen hundvalp.. om någon gick förbi tomten knallade hon helt sonika med dem hem (eller ut på promenad, eller hundpromenad.. vilket det nu var "de" skulle göra). Så hon försvann ju liksom ibland och kunde vara borta någon dag :oops:

Man vill ju att de ska vara snälla och inte attackera alla de ser, men det är på nått vis bra om de inte går med främmande folk hem...

• Laddar…
  12. Patrik440
    Medlem Nivå 7
    Vid hundrastningen igår kväll skulle tre av katterna vara med å kolla läget.

/ P

13. Lill72
    Medlem Nivå 9
  14. Snigla
    Allvetare · Nivå 25
  15. kashieda
    Besserwisser · Nivå 10
    Nu har den ena av våra tjejer varit osedd av oss i två dygn. Kanske lite tidigt att bli panikslagen, men svårt att låta bli.
    :cry:

• Laddar…