Byggahus.se
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Visa bilaga 703120
Dosan sover uppe i gästrummet idag. Det hon inte vet är att jag bokar in henne på en lejonklippning i morgon. Hon har jättestora knutor överallt i pälsen.
Hon kommer bli så fin så fin, hälsar Bärra som numera "friseras" hemma.
Han är inte så stor fan av bilåka. :oops:

• Gilla
  • Älska
dicliff och 2 till
  • Laddar…
Han är lugn och fin Bärra, Doris freakar ut helt när vi försöker klippa henne. Sist fick de ge henne lugnande för att klara det.

• Ledsen
dicliff och 2 till
  • Laddar…
Två som njuter, varav en lite mer. :heart:
20230521_185856.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Älska
Marlen Eskilsson och 11 till
  • Laddar…
Alice slog sig till ro bland stockar och vitsippor. Och det finns väl ingen annan som utnyttja lägena bättre än hon.
Logga in för att se filmer.

Och Fajbjoj ser till att jag sköter mina sysslor väl så att det kommer att bli värme åt majestäten under den kommande vintern.
IMG_0408.jpeg
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Myckling och 10 till
  • Laddar…
Är det någon som har tips på en stabil och pålitlig transportbur för katt?

Vi har två liknande denna:

Screenshot from 2023-05-22 16-42-14.png
Skapa konto

Men jag tycker både spännena som håller ihop burhalvorna och "dörrlåsningen" andas allt annat än pålitlighet och kvalitet. Vi har även haft lyckade rymningsförsök flera gånger från olika katter, lyckligtvis detta då buren varit i bilen. Flera recensioner på diverse kattburar tyder även på att en hel del katter ofta lyckas bryta sig ut ur liknande burar.

Så har någon tips på stabila och garanterat rymningssäkra kattburar. Helst med en rejäl låsbar dörr och inte det gallersmäck som brukar vara det normala.

Jag vågade inte bära min Maine Coon utan spännband runt "halvorna", 9kg katt gjorde att buren tappade formen typ

• Gilla
  • Älska
Alfredo och 2 till
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Jag vågade inte bära min Maine Coon utan spännband runt "halvorna", 9kg katt gjorde att buren tappade formen typ
Ja lite så upplever jag det också. :( Skulle vilja ha något jag vågar lita på utan spännband eller liknade "bandage". :D

Redigerat:
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Observera att det är inte alla mjuka burar som är till för att bära/transportera djuret i.

• Gilla
Alfredo och 2 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:

Visa bilaga 703445

Men jag tycker både spännena som håller ihop burhalvorna och "dörrlåsningen" andas allt annat än pålitlighet och kvalitet. Vi har även haft lyckade rymningsförsök flera gånger från olika katter, lyckligtvis detta då buren varit i bilen. Flera recensioner på diverse kattburar tyder även på att en hel del katter ofta lyckas bryta sig ut ur liknande burar.

Så har någon tips på stabila och garanterat rymningssäkra kattburar. Helst med en rejäl låsbar dörr och inte det gallersmäck som brukar vara det normala.
Vi har en liknande med extraköpt band för resväska runtom. Till båda säger Bärra! :whistle:
;)

• Gilla
dicliff
  • Laddar…
Vi har en sån här och den ska vara för hundar/katter under 12 kg.. och den ska tydligen finnas i fler storlekar också .. (vet inte vilken denna anses vara i ordningen heller)

Nisse är liten o lätt.. så jag vet inte hur jag uppfattat den om han varit större. Men den känns stabil och stadig.. i all sin plasthet.. har godisfack på topp (ena luckan iaf).

Finns också spår/fäste för att sätta säkerhetsbälte på buren.

https://www.granngarden.se/transpor...6PeLg0BTtc3aXino3eTleC7p2jdhJleBoCIecQAvD_BwE

T teamswix skrev:
Vår äldsta katt tog kål på en huggorm inne i gamla lagården. Kom in precis när fighten gick in i sista ronden. Alltså dom måste ju ha nåt inbyggt motgift eller så missade ormen
Katter är ganska tåliga mot huggormsgift. Svärföräldrarna hade en katt som blev biten när den slogs mot huggorm. Katten sov i 3 dagar och dom trodde att det var slut med den katten men sen blev den sig själv igen. Den verkade också bli immun mot huggormsgift för den fångade ganska ofta huggorm som den sedan bet av till flera mindre bitar. Tror inte den åt upp dom.

Vi hade en katt också som blev biten i huvudet av en huggorm. (Den svarta från min tidigare bild) Den sov också några dagar innan den blev sig själv igen. Dock så blev dena sår lite infekterat så den vaknade med ett trekantigt huvud. Det var jättemysigt att klämma ut en massa gammalt var ur såren. Men med antibiotikasalva så fick vi ordning på såren.

• Älska
dicliff
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:

Visa bilaga 703445

Vi har en i tyg med dragkedja runtom. Dock är det relativt tunn "plast-mesh" på sidorna som vår katt börjat klösa sönder litegrann. Men om du har en katt som inte klöser så mycket så skulle en sån kanske kunna funka, den känns ändå stabil och rymningssäker.

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Vissa stressar och vissa stressar inte. 20230524_084948.jpg
Skapa konto
20230524_062652.jpg
Skapa konto
20230523_102828.jpg
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Myckling och 13 till
  • Laddar…
IMG20230525211234.jpg
Skapa konto

IMG20230525211259.jpg
Skapa konto

IMG20230525211806.jpg
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Jiji och 17 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.