Byggahus.se

Alla som gillar katter - räck upp en hand!

1. B
    Besserwisser · Västernorrland · 1 237 inlägg

breakman

Besserwisser
    Efter 19dagar inomhus så fick Bosse äntligen gå ut själv igen, rätt nöjd och de ledsna ögona försvann. Han kom också och la sig i soffan igen på kvällen, innan låg han ofta vid ytterdörren eller någonstans i källaren.

För att minska möjligheten att fånga möss eller fåglar, då såret som är sytt är lite ömtåligt, så blev det halsband med pingla ️‍⬛

Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    IMG20230513143537.jpg

2. 4774
    Elektroniktokig · Grödinge · 184 inlägg

4774Premiumikon: Hand

Elektroniktokig
    Hundar har ägare, katter har tjänare :rofl:

3. 4774

Elektroniktokig
    Åh så lycklig han måste vara :D. För mig går det inte att ens försöka hålla någon av katterna inne en enda dag. Så tassarna upp för duktiga killen :heart:

4. 4774

Elektroniktokig
    Tjattrar brukar jag kalla det när de spanar in fåglar och försöker härma deras kvitter :D

5. Snigla
    Maskot · Skåne · 11 544 inlägg
  6. MariaiÖstergötland
    Husägare · 3 062 inlägg
  7. P
    Medlem · 767 inlägg
    Det gör vår katt också, så fort någon kommer med blommor, kommer hon fram och luktar på buketten.

8. E
    Medlem · 342 inlägg

Elektra

Medlem
    Precis som med människor så är det individuella skillnader även hos katter, en del tål det och andra gör det inte. Även jag har vuxit upp med att lagårdskatterna fick mjölk och min första katt fick det i många år, men då jag inte är någon mjölkdrickare själv fick hon övergå till vatten när jag flyttade hemifrån och hon fick följa med. Nån gång ibland kunde hon få mjölk och hon älskade det, tömde fatet direkt om hon fick något. Hon njöt verkligen av en skvätt mjölk, fil/yoghurt, grädde eller glass och blev 20 år innan cancern tyvärr satte stopp.

De jag haft efter henne får nöja sig med ett liv utan mjölk, men älskar när de får något av det andra. Min mjölkförbrukning är nog 1 liter/år, fil/yoghurt, grädde och glass är dock högre och katterna tackar och tar emot när de får vara med.

9. Maria T
    Släktforskare · Stockholm · 1 749 inlägg

Maria TPremiumikon: Äpple

Släktforskare
    Har också fått höra många gånger "varför ser du så sur ut?", men det råkar bara vara mitt neutrala fejs s a s.
    Kanske likadant med din fine kisse?

10. Jumos
    Medlem · Västernorrland · 612 inlägg

Jumos

Medlem
    Alltså, han är så galet söt!

11. MariaiÖstergötland
    Husägare · 3 062 inlägg
    Kallas för "bitchy resting face" om kvinnor. Undrar vad motsvarigheten skulle vara för hankatter. :thinking::p

12. MariaiÖstergötland
    Husägare · 3 062 inlägg
    Ja, han är ju det. Och han är precis lika mjuk och fluffig som han ser ut. :love:

13. 4774

Elektroniktokig
    Störtskön :D:heart:

14. B
    Medlem · skåne · 139 inlägg
    Redigerat 14 maj 08:26
  15. Lill72
    Medlem · Närke · 1 327 inlägg
    Ester vill bara klappa lite på grannkatten.
    Logga in för att se filmer.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.