Byggahus.se
  1. Byggahus.se är oberoende på konsumentens sida Regler

Alla som gillar katter - räck upp en hand!

1. M
    Medlem · 2 057 inlägg
    Det blev en räddningsaktion med en ägare som klättrade upp i björken samtidigt som ett gäng grannar stod under och höll en pressning som brandsegel om han (katten alltså) skulle trilla ner. Men allt gick bra till slut.(y)

2. Bo.Siltberg
    Hobbyelektriker · Värmland, Molkom · 21 030 inlägg

Bo.SiltbergPremiumikon: Hand

Hobbyelektriker
    Det är alltid svårt att säga. Den kommer inte från närområdet i alla fall. Lokala annonser har inte gett något. Den verkar ha bosatt sig i uthus här i området. Väldigt skygg. Det är inte första katten som dyker upp här från ingenstans. En tam katt som gick att spåra bodde 3 mil härifrån men flyttade ut när huset fick nya ägaren och drog rakt norrut 3 mil... Den lämnades tillbaka till förra ägaren. En annan supertam katt var kastrerad men inte id-märkt! Den fick ny ägare. En annan katt gick till djurskyddet och nån katt fick avlivas osv.

Nu ser jag denna katt så sällan numera. Lia gör tydligen ett bra jobb. Men blir det läge får jag ställa en fälla på altanen. Den är tyvärr manuell så det gäller att katten dyker upp regelbundet.

3. L
    Medlem · 347 inlägg

Lucif3r

Medlem

Ja fy, det där är nog min största fasa när mina damer är ute och ränner, att dom ska klättra upp någonstans och inte ta sig ner.
    Skönt att kissen på bilden räddades oskadd och att så många hjälpte till :)

4. Appendix
    Husägare · Roslagen · 3 676 inlägg

Appendix

Husägare
    Katt: "I have regrets. But to my defence It seemed like a good idea at the time" :rofl:

5. MariaiÖstergötland
    Husägare · 2 813 inlägg
  6. FredrikR
    Tidsoptimist · Dalarna · 13 777 inlägg

FredrikRPremiumikon: Skruvdragare

Tidsoptimist
  7. Marlen Eskilsson
    Administrator · Skåne · 7 133 inlägg
  8. Maria T
    Nöjd · Stockholm · 1 381 inlägg
    Vi har också haft Gul katt och Blå soffor. Sen hade vi brunsvart långhårig katt och beige soffa. Förstår helt klart varför @MariaiÖstergötland valde samma nyans på katten som på sofforna :rofl:

9. Noramasen
    Byggnadsvårdare · 967 inlägg

NoramasenPremiumikon: Hand

Byggnadsvårdare
    Men mest troligt, naturligt och självklart är att man väljer katt först, för att anpassa möblemang och inredning därefter;).

10. AndersMalmgren
    Renoverare · Stockholm · 13 818 inlägg
  11. Patrik440
    Laddtryckare · V-götaland · 810 inlägg

Patrik440Premiumikon: Sverige

Laddtryckare
    Svarte katten Snö brukar pyssla om sin hund Judith.
    Logga in för att se filmer.

/ Patrik

12. FredrikR

Tidsoptimist
    Bärra kom in med nåt i pälsen tidigare, det är en stor björk som sträcker sig över kattgården, tidigare var det fullt liv av fåglar där.
    Vid närmare koll såg det ut som bärfläckarna (blåbär?) på trallen utanför huset, som förmodligen kommit från fåglarna, alltså fågelspillning.... :rolleyes:
    Raka vägen upp i duschen.
    Logga in för att se filmer.

Han sätter sig själv på handduken ute i hallen efter duschen, han var inte helt nöjd när frun provade en hårfön på låg temperatur.
    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    20220926_182130.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    20220926_182440.JPG

Nyss låg han på rygg på min mage i soffan och halvsov medan jag pysslade med pälsen. :heart:

13. AndersMalmgren
    Renoverare · Stockholm · 13 818 inlägg
    Shit vad han tog det bra

14. FredrikR

Tidsoptimist
    Båda är väldigt tacksamma att duscha. Det sker inte ofta men när det görs så är mest ett stilla jamande och eventuellt kika över badkarskanten. :love:

15. Needas
    Renoverare · Anderslöv · 820 inlägg

Needas

Renoverare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.