Byggahus.se

Alla som gillar katter - räck upp en hand!

1. Snigla
    Maskot · Skåne · 8 484 inlägg

Snigla

Maskot
  2. Jiji
    Medlem · 1 935 inlägg
  3. Karlia
    Medlem · 1 883 inlägg

Karlia

Medlem
    Stackarn får jobba som fågelskrämma! Nå, mina katter skulle gladeligen göra det.

4. Snigla
    Maskot · Skåne · 8 484 inlägg

Snigla

Maskot
    Här är det hm.. lite omvänt :thinking:

Jag satt på trappen med hunden o pratade med fåglarna (jaja, jag är lite knäpp.. pratar med alla djur). De sitter o kvittrar socialt.. bara ett par meter bort..

När Nisse sticker ut näsan från andra huset.. samlar sig småfåglarna i skock och ska ha koll på o retas med katten.. (vi snackar småfåglar .. gråsparv). Dvs de flög till honom istället..

Man kan ju tycka att de borde ha lite mer självbevarelsedrift.. än att ställa sig en meter framför katten.. och vippa på rumpan, kvittra och flaxa med vingarna :oops: .... jag menar om katten inte var lockad innan så..

... Nisse gäspade gick fram till blomkrukan.. tittade ointresserat på den flaxande kvittrande dunhögen.. o dunsade ner på backen för att mysa på stenarna o sola magen.

Sket fullständigt i fåglarna som kaxigt försökte få hans uppmärksamhet genom att hoppa närmare o närmare.

När de var för nära vifta han lite på svansen o sprang in för å få vara ifred haha

5. Jiji
    Medlem · 1 935 inlägg
    Jo, han gillar jobbet men även ett roligt jobb kan ju göra en utmattad.

Han har vikarie ibland dock. Gråa Hunden tar alla besök av fåglar som är större än grädsmyg som en personlig förolämpning. Så ibland får han springa ut och fösa bort koltrastarna. Fast risken med det är att han hoppar in bland jordgubbarna. Han är helt enkelt inte lika bra på jobbet som Katten. :love:

6. Alfredo
    Besserwisser · Västernorrland · 11 239 inlägg

Alfredo

Besserwisser
    Fågelskrämma? Mina katter skulle nog genomföra en mer långsiktigt effektiv åtgärd... :cool::cool::cool:

7. richardtenggren
    Självbyggare · Gävle · 3 662 inlägg

richardtenggren

Självbyggare
  8. J
    Medlem · 332 inlägg
    Hur går det med gps:en...? Yoda tappar sin varje dag på olika granntomter :thumbdown: rekordet är 3 olika tomter på en dag:whistle:

...man får träffa många nya grannar...

Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    20210607_164701.jpg

9. K
    Medlem · 132 inlägg

kettu

Medlem
  10. Maria T
    Växthusberoende · Stockholm · 513 inlägg

Maria T

Växthusberoende
    Stilig katta! :love:

11. B
    Allvetare · Stockholm · 7 695 inlägg

b8q

Allvetare
    Här jagades det orm idag! Som tur var visade det sig vara en snok, men det var ändå lite dumt av katten. Nästa gång kan det gå värre.

12. Jiji
    Medlem · 1 935 inlägg
    Ja, det är ju faktiskt inte så bra att bli ormbiten. Tur att det var en snok.

• Laddar…
  13. J
    Medlem · 332 inlägg
  14. FredrikR
    Tidsoptimist · Dalarna · 10 196 inlägg

FredrikR

Tidsoptimist
    Bärra myser... :love:
    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    DSC_1237.JPG

Familjen samlad, och jag tror Bärra känner lugnet nu när "syster" från Hedesunda har flyttat till oss :heart:
    Screenshot_20210611-175004.png
    Märta, gissar jag att det lätt kan bli Märra över tid... ;)

15. Jiji
    Medlem · 1 935 inlägg
    Och jag som trodde att jag var en galen djurtant. :crysmile:;)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.