Byggahus.se

Alla som gillar katter - räck upp en hand!

1. Karlia
    Medlem Nivå 4
  2. Pytt
    Besserwisser Nivå 6
    Sådant här blir man ju väldigt glad av att läsa när båda katterna gör allt detta mot både mig och pojkvännen. :heart:

3. Jiji
    Medlem · Nivå 8
    Läraktig. :D

4. Jiji
    Medlem · Nivå 8
    Spännande att katten där det serveras fläskfilé ser väldigt målmedveten ut och katten vars familj äter pizza ser lite irriterad ut. Antar att det beror på att fläskfilé är helt ok mat för ett äkta rovdjur medan pizza inte duger mycket till för en stolt jägare. :D
    (det är synd om min katt, jag äter inte kött, så han blir alltid besviken. ;))

• Laddar…
  5. Karlia
    Medlem Nivå 4
    Pizzakatten är irriterad för att hon inte blir erbjuden pizza. Inte för att hon skulle äta av den men vi verkar ju uppskatta den. Min dotter är vegetarian, jag äter kött, Svea (kisse) är väldigt kinkig med vad hon äter. Men andra ska inte njuta av mat när hon inte gör det!

6. Jiji
    Medlem · Nivå 8
    Helt rätt - om inte katten får mat, ska ingen äta. :D

7. Fadai
    Verktygstokig · Nivå 7
    Min kattunge är tokig i ostbågar. Han snor dem gärna ur handen.

8. P
    Medlem Nivå 6
    Kaxig som få!
    Logga in för att se filmer.

9. yonna
    Medlem · Nivå 15
    Den där svansföringen är obetalbar!

10. hscn
    Renoverare · Nivå 10
    Har nog länkat till den här röda kissen tidigare, då som varning i en tråd om dörrstopp.
    Tycker han är väl värd en repris.

11. Mikael_L
    Medlem · Nivå 25
    Han är ju både en klätterkatt och en vattenkatt, så det är helt naturligt, slå två flugor i en smäll. :D

• Laddar…
  12. Jiji
    Medlem · Nivå 8
    Ja, det är ju det bästa, när man kan kombinera två intressen. :D

13. Alfredo
    Besserwisser · Nivå 18
    Jag har haft en katt som jag en enda gång hittade på köksbordet. Då stod hon och mumsade i sig från en skål där. Skålen innehöll.... majs! :surprised:

14. Karlia
    Medlem Nivå 4
    Min kräsna kisse äter också majs. Den lilla som glatt äter det mesta ratar dock majsen.

15. Jiji
    Medlem · Nivå 8
    Hmm, hon hade inte läst på om att hon var ett äkta rovdjur? ;) Precis som min katt inte har koll på det där med katter och vatten.

Hundarna äter gurka, ibland, mest för att den andre inte ska få. Katten tror att grönsaker är någon slags märklig leksak som faktiskt inte är så kul. Men egentligen ska väl inte katter äta växter då de inte kan smälta den typen av kolhydrater. Hundar kan ju faktiskt göra det även om det inte är lika enkelt för dem som för oss.

• Laddar…