Tack, det verkar ändå kunna stå emot lite snö.
Jag planerar en pergola/kattgård till landet. Så att katten kan följa med ut när vi sitter i trädgården. Det går nog att applicera din lösning på den.
142 285 läst · 1 741 svar
142k läst
1,7k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
-
1 dec 15:41 #1681
- Laddar…
- Gilla
- Svara
-
Dela
- Dela på Facebook
- Skicka SMS
Tips: Enklast delar du genom att klicka på "dela"-knappen i din mobil. I iPhone ligger dela-knappen längst ner. I Android finner du den uppe till höger. Då slipper du logga in!
-
Medlem Nivå 12 2 dec 11:31
- Medlem jun 2013
- Österbotten
- 2 995 inlägg
- 2 781 gillningar
- 83 bilder
2 dec 11:31 #1682Blev lite video igår också.
Logga in för att se filmer.- Laddar…
- Gilla
- Svara
-
Dela
- Dela på Facebook
- Skicka SMS
Tips: Enklast delar du genom att klicka på "dela"-knappen i din mobil. I iPhone ligger dela-knappen längst ner. I Android finner du den uppe till höger. Då slipper du logga in!
-
Moderator · Nivå 18 2 dec 19:55
- Medlem mar 2004
- Tavira, Portugal
- 10 911 inlägg
- 3 080 gillningar
- 145 bilder
2 dec 19:55 #1683När vi bodde i Roslagen kunde vi få stora mängder snö, allt för mycket för katterna att ta sig fram i.
För att undvika att de gjorde sina behov på infartsväg och vändplan brukade maken skotta en 20 meter lång gång till staketet (naturligt gränsande till skog) och några meter längs staketet. Katterna älskade gången och gick alltid i den.- Laddar…
- Gilla
- Svara
-
Dela
- Dela på Facebook
- Skicka SMS
-
2 dec 20:00 #1684
- Gilla
- Svara
-
Dela
- Dela på Facebook
- Skicka SMS
-
2 dec 20:04 #1685
Har ingen bild på när vår katt såg snö första gången. Men det var förra vintern. Vi har ju nästan aldrig snö här där vi bor men en morgon var världen vit. Hundarna rusade ut lyckliga som små barn och sprang rundor. Katten gick ut under taket vid ytterdörren, där det inte var snö. Stirrade misstroget på den försvunna världen och på mig, satte en tass i snön, vände och gick in.
Som tur var återställdes ordningen senare på dagen och världen kom tillbaka.- Laddar…
- Gilla
- Svara
-
Dela
- Dela på Facebook
- Skicka SMS
-
Medlem · Nivå 25 2 dec 20:14
- Medlem aug 2006
- 35 170 inlägg
- 16 616 gillningar
- 2 205 bilder
2 dec 20:14 #1686När Frasse häromdagen stiftade bekantskap med snö första gången i sitt liv så var jag i allra högsta grad närvarande, då jag stod och höll dörren på glänt där på morgonkvisten.
Tre ggr stirrade han bara ut, länge, misstroget, och ville sen att jag skulle öppna igen, för till sist borde det väl bli som det brukar ...
Sen tog han ett första trevande steg, lite vatten/snö-slask närmast dörren, det var otäckt . skaka på tassen ...
Till sist stod han ute med alla 4 tassarna i snön, eller nja, lyfte hela tiden en tass, ibland två (häftigt att han kunde balansera på två ben, diagonalt), stod så en stund, och så plötsligt ett litet gällt gnäll och typ lyckades vändhoppa på något märkligt vis tillbaka in.
Sen en halvtimme senare så var det nästa försök, men då var det något med grannarna som var tillräckligt intressant, så han skuttade iväg, och jag har aldrig sett han ta så långa skutt .
Och sen in under bilen, där det lyckligtvis inte var snö ...
Och sen ville han inte ut något mer under hela dagen, plötsligt började kattlådan bli använd igen.
Nästa dag hade värsta fobin lagt sig, då var ute flera timmar i sträck i ett par tillfällen.
Men det var riktigt kul att se hur det första mötet med snön avlöpte ...- Laddar…
- Gilla
- Svara
-
Dela
- Dela på Facebook
- Skicka SMS
-
2 dec 20:32 #1687
Känner igen det där med att tassarna helst inte skulle ha kontakt med marken i början.
Nu har Svea utekatt lärt mig att jag behöver skotta bort snön från uteplatsen, snö fungerar tydligen bra istället för kattsand.- Laddar…
- Gilla
- Svara
-
Dela
- Dela på Facebook
- Skicka SMS
-
3 dec 23:01 #1688Logga in för att se filmer.
Inte lätt att sova när katten ligger på min bröstkorg och snarkar.- Laddar…
- Gilla
- Svara
-
Dela
- Dela på Facebook
- Skicka SMS
-
Medlem · Nivå 14 4 dec 05:54
- Medlem feb 2010
- Skåne
- 944 inlägg
- 1 346 gillningar
- 529 bilder
4 dec 05:54 #1689Det där kunde vara filmat här hemma. En av våra katter gör så här, vid läggdags eller/och i svinottan:
Kommer in i sovrummet. Går till andra sidan sängen. Hoppar upp på sängen. Kliver över människan som ligger bredvid mig (”här är jag, människa som jag inte ligger på, bara så du vet!”). Ber mig lägga mig på rygg om jag inte redan gör det. Går upp på min bröstkorg. Slänger sig ner - inte lägger, slänger - strax under min haka, med magen i vädret, tryckt mot mitt ansikte. Jag andas kattpäls. Katt-tass på kinden. Myspys. Somnar. Vaknar och går ner på golvet en till två timmar senare.- Laddar…
- Gilla
- Svara
-
Dela
- Dela på Facebook
- Skicka SMS
-
5 dec 08:46 #1690Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
Till kattens stora glädje blir vi aldrig klara med projekt Sovrum och har därför en hög trappstege som en del av den permanenta möbleringen. Mycket bra för den som vill vara så högt upp det bara går. Och jo, han balanserar på dörrbladet också...- Laddar…
- Gilla
- Svara
-
Dela
- Dela på Facebook
- Skicka SMS
-
Verktygstokig · Nivå 20 5 dec 08:54
- Medlem jan 2009
- Stockholm Täby
- 7 739 inlägg
- 3 229 gillningar
- 474 bilder
5 dec 08:54 #1691Det är nåt med att komma högt upp? Mina små har just lärt sig om man tar sats från köksfläkten kan man hoppa upp på köksskåpen.
Inloggade ser högupplösta bilder Logga in- Laddar…
- Gilla
- Svara
-
Dela
- Dela på Facebook
- Skicka SMS
-
5 dec 09:02 #1692
- Laddar…
- Gilla
- Svara
-
Dela
- Dela på Facebook
- Skicka SMS
-
Medlem Nivå 5 5 dec 09:26
- Medlem nov 2012
- Örebro
- 132 inlägg
- 99 gillningar
- 20 bilder
5 dec 09:26 #1693"Vad blir det för mat?"
- Laddar…
- Gilla
- Svara
-
Dela
- Dela på Facebook
- Skicka SMS
-
Moderator · Nivå 18 5 dec 11:48
- Medlem mar 2004
- Tavira, Portugal
- 10 911 inlägg
- 3 080 gillningar
- 145 bilder
5 dec 11:48 #1694Hade en bekant som hade en stor och tung, gul katt, Tarzan. Han hoppade alltid från en bokhylla rakt ner på min väninnas mage kl 04 när han ville ut. Gick inte att stänga ut katten från sovrummet för då förde han ett herrans liv i timmar utanför dörren.
En morgon fick hon nog. När Tarzan hoppade ner på magen, så tog hon katten och slängde den på makens mage. Sedan dess hoppar katten alltid ner på makens mage.... Och ut kommer han också.- Laddar…
- Gilla
- Svara
-
Dela
- Dela på Facebook
- Skicka SMS
-
Medlem · Nivå 9 5 dec 12:31
- Medlem jul 2009
- Västra Götaland
- 1 216 inlägg
- 742 gillningar
- 26 bilder
5 dec 12:31 #1695- Laddar…
- Gilla
- Svara
-
Dela
- Dela på Facebook
- Skicka SMS