Enbent skålsvarv från Ejca med Selbix-chuckar, anhåll och andra tillbehör i ett verkstadsrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Grönmålad enbent Ejca skålsvarv med Selbix-chuckar och verktygsanhåll i ett verkstadsrum.
Skapa konto
Enbent Ejca-skålsvarv med Selbix-chuckar, anhåll och verktyg, visar åldersspår och användning.
Skapa konto
Äldre enbent skålsvarv från Ejca med Selbix-chuck och reglageknoppar, omgiven av verktyg och burkar i en verkstad.
Skapa konto
Närbild på en dataplåt till en Ejca enbent skålsvarv med tekniska specifikationer.
Skapa konto
Jag har en enbent skålsvarv från Ejca som jag funderar på att sälja då det dykt upp en kostnad i en av mina andra hobbies. Ungefär hur gammal tror ni att den är? Vad brukar dessa annonseras för? (Jag är helt med på att en begagnad pryl endast kan värderas till det som en person är beredd att betala vid ett givet tillfälle men jag behöver ett riktvärde.)
Den har två Selbix-chuckar, två anhåll, en hålskiva och en hylsa. Se bilder - det är en ärrad kämpe.

Jag mailade Ejca på deras info-mail och fick (som vanligt) snabbt svar. Svarven är från första halvan av 1970-talet.

L Lambr1 skrev:
[bild] [bild] [bild] [bild] [bild] Jag har en enbent skålsvarv från Ejca som jag funderar på att sälja då det dykt upp en kostnad i en av mina andra hobbies. Ungefär hur gammal tror ni att den är? Vad brukar dessa annonseras för? (Jag är helt med på att en begagnad pryl endast kan värderas till det som en person är beredd att betala vid ett givet tillfälle men jag behöver ett riktvärde.)
Den har två Selbix-chuckar, två anhåll, en hålskiva och en hylsa. Se bilder - det är en ärrad kämpe.
Hej är intresserad av svaren vilket pris vill du ha om den är kvar?

Hej! Jag valde att sälja en annan svarv och behåller denna.

L Lambr1 skrev:
[bild] [bild] [bild] [bild] [bild] Jag har en enbent skålsvarv från Ejca som jag funderar på att sälja då det dykt upp en kostnad i en av mina andra hobbies. Ungefär hur gammal tror ni att den är? Vad brukar dessa annonseras för? (Jag är helt med på att en begagnad pryl endast kan värderas till det som en person är beredd att betala vid ett givet tillfälle men jag behöver ett riktvärde.)
Nån har tagit din bild och sålt till mig fick ingen svarv fy fan vilka idioter har ju namn på dom

S Straxe skrev:
Nån har tagit din bild och sålt till mig fick ingen svarv fy fan vilka idioter har ju namn på dom
Så jävla surt. Polisanmäl alltid. Till slut åker de dit och kan man då gå bakåt och hitta fler bedrägerier blir det bättre straff.

Jag ska se om jag kan göra en varning i det första inlägget också. Jag sålde svarven några år efter trådstarten.

VARNING
Någon verkar ha tagit mina bilder från 2018 och använt dem till en fejkannons!

(Jag sålde svarven cirka 2020 tror jag.)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.