Har en gammal pelda21 som valt att ge upp mitt i vintern. Skruven fungerar men den blir inte varm. Är det nåt tändelement som gett upp tro? Verkar ju inte finnas återförsäljare för pelda längre. Var vänder man sig om man vill ha hjälp med pelletsbrännare? Bor i södra dalarna. Närplan av en etikett på en PELDA 21 pelletsbrännare från Sterners, Sverige.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Efter vad jag läste i samband med fråga om Pelda i en annan tråd, så har väl reservdelsförsäljningen till den brännaren tyvärr upphört..
Kanske är det läge att kika efter något nytt? begagnat?

Prova om du får tag i Bengt på Dala Värme. Han brukar hjälpa mig med min panna. Är av gamla skolan så ev vet han hur å vart du får tag o delar.
Kan även hjälpa med installation om du får tag i nytt el beg.
Mob 0706563030

Fick fart på pannan igår. Hade sån tur så att jag fick tag på en pensionär i byn som jobbat för tillverkaren av pelda21 brännaren. Han hade ett begagnat värmeelement liggande men efter jag plockat isär halva brännarn visade det sig att det var överhettningsskyddet som löst ur.
Innan dess ringde jag Borlänge flis och pellets service men han vägrade hjälpa mig pga att jag hade just en pelda ("en sån rör jag aldrig. Var på väg en gång förut men backade undan. Hör av dig när du köpt ny brännare så kan jag hjälpa dig") Kanske inte det man vill höra när man är i en smärre paniksituation?

Bra att det löste sig!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.