Hej!
Provar att se lyckan om någon vet vad mitt fel på min åkgräsklippare är. Den startar fint men går sjukt orent. Har haft 95 bensin i den sedan 2011 men har tömt och fyllt i aspen nu.
Har bytt tändstift samt plockat bort och blåst rent förgasare.
Det är en McCulloch m125-97h fred briggs stratton motor från 2011
Provar att se lyckan om någon vet vad mitt fel på min åkgräsklippare är. Den startar fint men går sjukt orent. Har haft 95 bensin i den sedan 2011 men har tömt och fyllt i aspen nu.
Om du nyligen bytt till aspen så kan det vara förklaringen. Det kan lösa en del föroreningar från tidigare soppa och skapa problem.F Fredrik hemmafixaren skrev:Hej!
Troligen räcker det med att rengöra förgasare på nytt nu när det gått runt och löst tidigare soppa.
Fundering kring om det kan vara tändstiftskabel/motstånd eller så ska jag plocka bort förgasare igen, har i för sig inte gjort det efter bränsle byteG g.kraft skrev:
Med den vita rökmolnet till avgaser man såg i något ögonblick så skulle jag säga på tok för mycket soppa, dvs halvt ihjälchokad att det nätt och jämt tänder.
Om du har varit och pilla på förgasaren så skulle jag kolla där att chocke-spjäll fungerar på rätt sätt med sin styrning och inte stryper för mycket om det är justerbart.
andra saker att kolla gummimebran mm. i förgasare att det inte gått hål i sådant och det bara pissar in soppa, eller någon ställskruv/munstycke som är glömt eller inte skruvats tillbaka exakt som det var innan om man nu har plockat förgasaren i atomer.
Om du har varit och pilla på förgasaren så skulle jag kolla där att chocke-spjäll fungerar på rätt sätt med sin styrning och inte stryper för mycket om det är justerbart.
andra saker att kolla gummimebran mm. i förgasare att det inte gått hål i sådant och det bara pissar in soppa, eller någon ställskruv/munstycke som är glömt eller inte skruvats tillbaka exakt som det var innan om man nu har plockat förgasaren i atomer.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Justera ytterdörr säkerhets hakar går inte i.
Byggmaterial & Byggteknik -
Företag vill inte åtgärda felbyggd altan
Artikelkommentarer -
Varför går inte värmen upp i nedre delen på ackutankar ?
Värme allmänt -
Byta led i spotlight - går inte att skruva loss
Belysning -
Cirkulationspump går inte igång; ingen värme. Alfa Laval Mini-Eco
Värme allmänt