Byggahus.se
  1. Hur mycket el förbrukar du? Jämför med andra

Ajax alarm systems

1. J
    Medlem · Jambalayaville · 119 inlägg

Jambalaya

Medlem
    Denna sitter på ytterdörren och är tagen med blixt så kanske inte helt 100% korrekt vad gäller färger osv, har för mig den var ca 5*7cm när mätte, fick även 2st större dekaler och 8 av dessa små

Redigerat 19 okt 2017 20:16
    • Laddar…
  2. 1
    Medlem · Stockholm · 3 658 inlägg

123abcPremiumikon: Sverige

Medlem
    Instämmer fullt med inlägget.
    Montaget med 1mkt+1PIR upplevde jag ändå värre när det mest var trådbundna anläggningar som såldes, centralen satt i närmsta eluttag och max 5m kabeldragning även fast det är lika illa med trådlösa system.
    Vill bara tillägga att jag har en bekant som är totalt oteknisk och får inte ihop en ikea möbel själv.
    Han gick en väldigt kort intern utbildning på några dagar och började sälja och montera larm ett tag, jag vill mest påvisa att säljare och installatörer ibland har väldigt lite erfarenhet.
    Han hade ingen aning om olika detektorer och var de bör placeras eller störelement som kan förekomma.

3. daneriks
    Medlem · 34 inlägg

daneriks

Medlem
    Så jäkla nöjd. Fick igång allting igår och inlagt på allas mobiler
    Har fortfarande gammal firmwware men har fyllt i och beställt uppdatering

Svåraste var nog att plocka ner sector då man inte vet hur fästena ser ut. Fick ner allt utan några större skador och utan larm eller vakter :)

4. A
    Anonym
    Är det bara jag som inte gillar knappsatsen?
    Varför dessa konstiga och ologiska symboler för att larma, tillkoppla hemmaläge och larma av?

5. G
    Medlem · 1 894 inlägg
    Fick upp mitt ajax idag, tog väl en två tim m montage och allt. Grymt bra produkt, en iphone för hemalarm och kontrol. Återstår wallswitchen, inväntar sekundärt relä, återkommer kring denna. Sen kunde jag inte låta bli att beställa en Samsung smartcam.

6. HYLT
    Medlem · 7 inlägg

HYLT

Medlem
    Satte upp mitt Ajax idag men skulle vilja ha Fire protect Plus. Är det någon som hittat en säljare av det i Sverige?

7. daneriks
    Medlem · 34 inlägg

daneriks

Medlem
    Vad är fire protect plus?
    Ingen jag såg på de sidor jag tittade på innan jag beställde. Där fanns bara en brandvarnare

8. Shakula
    Husägare · Skåne · 612 inlägg

ShakulaPremiumikon: Hand

Husägare
    Den känner CO också. Men verkar inte finnas i någon svensk butik.

Vet någon om det går att stänga av fotosensorn i brandvarnaren och enbart använda värmedetektering? Jag hade velat ha en brandvarnare i garaget också, men då det i huvudsak kommer användas som snickeri så är det omöjligt att använda en varnare med fotosensor.

9. HYLT
    Medlem · 7 inlägg

HYLT

Medlem
    Plus reagerar även på CO förutom synlig rök och värme. Jag har bara sett den här -
    https://ajax.systems/products/

Stena

10. G
    Medlem · 1 894 inlägg
  11. A
    Anonym
    Fire protect plus verkar inte tas in av Solar (som jag gissar att dom flesta svenska återförsäljarna tar sina grejer från).

12. kitco
    Renoverare · södermanland · 232 inlägg

kitco

Renoverare
    Jag har ett kallgarage som jag vill montera en deckare eller dörrsensor men såg på paketet att de klarar som lägst 0 C. Tror ni den frysersönder om det skulle bli kallare inne?

13. X
    Medlem · 30 inlägg

Xcelera

Medlem
    Nog inga problem bara du inte har mycket fukt

14. daneriks
    Medlem · 34 inlägg

daneriks

Medlem
    Då har jag haft vårat första falska larm. Fast det var faktiskt bara mitt eget fel.
    Larmade på när jag skulle till affären utan att tänka på brorsans rottweiler som vi är hundvakt åt i helgen.
    Mycket nöjd med hur larmet kom till allas mobiler.
    Först kom pushnotisen sen direkt efter sms och efter kanske max 30s ett samtal
    Stängde av snabbt via mobilen och var hemma efter 5min, Brolle (hunden) verkade inte det minsta berörd, men grannen kom ut och frågade vasd som hänt. De hade hört innesirenen in till sig (radhus) och gått ut och tittat, bra grannar (y)

15. B
    Medlem · 70 inlägg
    Är inte IR-detektorerna husdjurs immuna? Å andra sidan en Rottis ligger över nån spärr på höjd och kg.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.