Byggahus.se

Ajax alarm systems

1. A
    Medlem · stockholm · 40 inlägg

ante_ante

Medlem
    Tänker köpa mig ett Ajax system, ska köra magneter och ir till en början. Vilken hub är bäst att satsa på, kommer köra trådat och sen komplettera med GSM kort som backup?

Sen trådlös utomhuskamera som inte kostar skjortan, nån som ni kan rekommendera?

Redigerat 19 jul 2020 22:14
  2. Sammy_j
    Renoverare · Skåne · 533 inlägg

Sammy_j

Renoverare
    • Laddar…
  3. G
    Husägare · Stockholm · 69 inlägg

GammaltSomNytt

Husägare
    Slog till på största paketet från Safeland. Taggad!

4. T
    Medlem · 8 inlägg

twinor

Medlem
  5. M
    Medlem · Södermanland · 126 inlägg

MrDTS

Medlem
    Jag tycker att detta börjar likna mobiltelefoner, verkar komma ut en ny hub varje år eller oftare !
    känns lite konstigt som har installerat mer kända fabrikat där släpps inte det så ofta nya centraler.
    Nu kan man tolka detta på olika sätt, de vill ha bra avkastning eller så är inte produkten riktigt färdig utvecklad än.
    Samtidigt är det bra att nya aktörer driver fram utvecklingen, men ett larm vill man ju lita på från första början.
    En intressant nyhet tycker jag är MultiTransmitter synd att den inte hade utgångar också vad jag kan tolka av deras sida.

MrDTS

• Laddar…
  6. aeroform
    Medlem · 23 inlägg

aeroform

Medlem
    Hur gör ni som har Ajax med dekaler? Kör de flesta på typ dom från Safeland? Tycker de ser lite halvt seriösa ut, och då ingen annan i området har detta larm så undrar man lite hur avskräckta eventuella pundare/tjuvar blir..

7. D
    Medlem · Stockholm · 57 inlägg

DaNor

Medlem
    Dom avskräcker lika mycket / lika lite som exempelvis Verisure eller något annat mer känt märke. De allra flesta (om vi undantar totala amatörer) bryr sig väldigt lite om det står Verisure (exempel) eller något annat. Att du tänker så visar snarare att du inte är en inbrottstjuv. ;-)
    (Inget illa menat)

Har man larmdekaler och gärna en skylt med kameraövervakning så skrämmer det en del åtminstone, andra struntar i vad det står. :)

Personligen (om jag hade pysslat med inbrott) hade jag hellre gått in i ett hur där det står Verisure än något jag inte direkt känner igen. För en tjuv spelar det ingen som helst roll ifall en väktare kommer ut, däremot en sur granne kan vara mindre rolig att träffa på.

• Laddar…
  8. JustDoIt
    Husägare · Stockholmsområdet · 308 inlägg

JustDoIt

Husägare
    Ja, de jag känner som haft inbrott har Verisure. Och deras dekaler då antar jag och det verkar inte ha avskräckt. De hade förresten en så usel siren så att inga grannar märkte något mitt i natten men en pixlig bild på tjuven fick de i alla fall.

• Laddar…
  9. aeroform
    Medlem · 23 inlägg

aeroform

Medlem
    Ja dekaler kanske inte hjälper särskilt mkt. Hyfsat bestämt mig för Ajax men saknar smarta hem integrering (vill kunna larma av med mitt ID Lock) och får lite halvdålig tilltro till deras utveckling eftersom de sagt ungefär ”kommer snart” sen 2018. Saknar också rörelsedeckare med kamera för utomhusbruk, floodlight (Argos kommande verkar riktigt najs) samt tvåvägskommunikation med högtalare inne. Sen är ju inga system kompletta ändå..

10. P
    Medlem · 25 inlägg

panzerkin

Medlem
    Vad är ID Lock?

11. aeroform
    Medlem · 23 inlägg

aeroform

Medlem
    Ett smart dörrlås, konkurrent till Yale Doorman.

12. E
    Medlem · Skåne · 10 013 inlägg

etompau

Medlem

13. G
    Husägare · Stockholm · 69 inlägg

GammaltSomNytt

Husägare
    Fått mitt larmpaket. Såååå enkelt att montera upp och konfigurera alltså. Underbart.

Var mycket svårare att få ner det gamla :D

Det enda som jag inte luskat ut 100% ännu är keypaden. Känns ”svår” att väcka ibland.

• Laddar…
  14. Johanox1
    Medlem · 96 inlägg

Johanox1

Medlem
    Har inte installerat min StreetSiren ännu. Vet någon om man kan ställa in den så att den bara används när alarmet är aktivt och inte under nightmode? 100% av våra falsklarm är när vi har nightmode igång. Skulle vara trevligt om grannarna slipper vårt eviga falsklarmande :)

15. D
    Medlem · Stockholm · 57 inlägg

DaNor

Medlem
    Jag tror jag förstår vad du menar. Jag har ”löst” det genom att trycka ”C” för att väcka keypaden och sedan koden.

I början tryckte jag ofta på någon siffra lite lätt, men rätt ofta registrerades det trycket och koden blev fel.

Men med ”C”-tricket funkar det bra och är lätt att väcka sin keypad. :)

• Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.