Kanske ett objekt för Migrationsverket? Där finns ju 15 rum...![]()
4 074 läst · 27 svar
4k läst
27 svar
Afghanistans ambassad har köpt lyxvilla i Saltjö Duvnäs
-
-
9 apr 2017 00:33 #17
Lite synd att vissa gör sig lustiga över afghanernas situation, det hade inte blivit mycket skrivet om Amerika eller något annat "fint" västland förlagt en ambassad i området.
Men visst, de boende har väl rätt till en åsikt som alla andra.
Hos oss hade jag välkomnat en ambassad, olustigt vad olika vi är. -
9 apr 2017 01:04 #18
Eller kanske snarare lustiga över grannarnas situation? Tänkt på det?
Det är trots allt inte Afghanerna som klagar utan grannarna till det, av Afghanistan, köpta objektet
Förresten, är Amerika ett "fint" västland? :x- Laddar…
-
9 apr 2017 01:08 #19
Förresten så skulle jag definitivt INTE vilja ha USA's ambassad som granne.. hotbilden mot amerikanska ambassader är nog inte helt obefintlig, om man säger så...
-
9 apr 2017 01:13 #20
Sedermera får du också tänka på att nog väldigt få som har ont av att ha en ambassad nära sitt boende av den anledningen att det "är en ambassad". Det är väl snarare så att man inte vill ha det av skälet att det är en stor säkerhetsrisk idag.
-
9 apr 2017 07:17 #21
-
Grundstött · Halland · 28 346 inlägg 9 apr 2017 07:409 apr 2017 07:40 #22
Varför skall över huvud taget A*stan ha en ambassad i lilla Sverige?
Och varför har Sverige en ambassad i A*stan?
Fundera på det! -
9 apr 2017 11:11 #23
För att man inte kan kriga sönder ett land med målet att inrätta en ny regering och sen vägracatt ha kontakt med den nya regeringen
-
-
9 apr 2017 20:07 #25
...varför Sverige har en ambassad i Afghanistan är en bättre fråga haha ...inte många svenskar som flyttar dit och bor där är min gissning? -
Grundstött · Halland · 28 346 inlägg 9 apr 2017 22:159 apr 2017 22:15 #26
Däremot var "vi" aktiva när västvärlden bombade Libyen och Muammar al-Gaddafi's regim sönder och samman.
Vi visade upp hur bra våra JAS-plan var som spaningsenheter, för att styra de efterföljande NATO-bombplanens angrepp.
Varför, varför, varför???
Jag skäms över vår insats när vi hjälpte till att rasera ett stabilt, iofs diktatoriskt, land i Nordafrika.
När skall vi göra samma insats mot jordens största diktatur, PRC?
Jag bävar -
-
10 apr 2017 08:27 #28
Idagsget är det den Iranska ambasaden i Lidingö som sköter afghaners ärende. Det är ett väldigt enkelt hus långtifrån 40 milj villa som klarar gott o väl flödet från båda länderna.
Det vorre mer logisk om de skaffade nåt hus i närheten medan afghaner känner till adressen.
Liknande trådar
-
Köptips för er som kör 433MHz för termometrar mm
Villalarm & Hemautomation -
Reavinstavdrag för likvärdiga vitvaror inköpta inom 5 år före försäljning?
Juridik -
När är köpt ved billigare än Elen?
Ved, Pellets, Flis -
Har jag köpt fel eller har de blandat fel??
Färg, Måla & Tapetsera -
Skickar ut hela källaren i nyköpt hus
Socialt & Projekt