1 937 läst · 7 svar
2k läst
7 svar
Är minsta bänkskåpsstomme hos ikea 80 höjd=??
Ja jag tror att de är i det närmaste identiska.
Och vill man vara petig så hamnar de som bänkstommar i Ikeas planeringsverktyg på nätet, ligger under "övriga bänkskåp" finns som 48 och 68 höga, men resten kan du ju justera med en fast sockel, ben eller nåt annat.
(ja jag håller på och ritar om mitt eget kök )
Och vill man vara petig så hamnar de som bänkstommar i Ikeas planeringsverktyg på nätet, ligger under "övriga bänkskåp" finns som 48 och 68 höga, men resten kan du ju justera med en fast sockel, ben eller nåt annat.
(ja jag håller på och ritar om mitt eget kök )
Problemet är inte höjden på stommen - köp en 80 stomme och såga ner den till lämplig höjd!
Problemet är luckorna - att få tag i en lucka med rätt höjd.
Jag har sågat till både stommar och luckor. Luckorna får man såga på den sida som inte "syns" i mitt fall mot taket, i ditt fall mot golvet. Luckorna måste förstås vara släta.
Sedan lämnade jag in luckorna för sprutmålning - kostade runt 220kr/lucka. Men det är egentligen lite onödigt.
Nytt hål för gångjärnet beskrivs här: https://www.byggahus.se/forum/threads/goera-extra-hal-foer-gangjaern-ikea-doerr.367894/
Problemet är luckorna - att få tag i en lucka med rätt höjd.
Jag har sågat till både stommar och luckor. Luckorna får man såga på den sida som inte "syns" i mitt fall mot taket, i ditt fall mot golvet. Luckorna måste förstås vara släta.
Sedan lämnade jag in luckorna för sprutmålning - kostade runt 220kr/lucka. Men det är egentligen lite onödigt.
Nytt hål för gångjärnet beskrivs här: https://www.byggahus.se/forum/threads/goera-extra-hal-foer-gangjaern-ikea-doerr.367894/
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 311 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 311 inlägg
Det vanliga är nog att man har normala underskåp för att slippa stå krokig under matlagningen och sen låga överskåp.kristofer12345 skrev:
Liknande trådar
-
Minsta avstånd mellan upphöjd altan och garage för att inte räknas som ihopbyggda
Bygglov -
Vilket Färgfilter filtrerar minsta partiklar?
Färg, Måla & Tapetsera -
Vilken är minsta bergvärmepumpen?
Värmepumpar -
Minsta dimensionering takbjälkar till "cykelskjul"
Byggmaterial & Byggteknik -
Minsta Takhöjd under loft i gäststugan i garaget
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus