1 282 läst ·
18 svar
1k läst
18 svar
Är kablar direkt i mur/puts godkänt utan infälld dosa?
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 137 inlägg
Läs hela inlägget och sätta ihop meningarna till en helhet. Du citerade ju hela mitt inlägg. Försök inte dra några växlar. Att du likställer sten med baksidan av en gipsskiva säger att du inte ska försöka gör några vidlyftiga tolkningar av vad andra skriver.T Thomas_Blekinge skrev:Nu var det nån som blev kränkt. Elektro-helgonet Bo Siltberg har uttalat sig många gångar om de viktiga med dubbelt skydd vilket är bra men plötsligt kan en befintlig installation med bruk som andra isolation vara OK.
När fan blir gammal blir han religiös. Fick jag höra själv på jobbet strax innan 60.
Kablar med tex biledare och sånt är ju okej att putsa in. Står på förpackningen.
FK misstänker jag att de inte är godkända för det
FK misstänker jag att de inte är godkända för det
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 137 inlägg
Kablar med sin mantel är en avgrundsdjup skillnad mot FK utan mantel. De går inte att jämföra när det gäller förläggning.G grovspacklarn skrev:
Varför misstänker du när avh67f har återgett reglerna i två olika inlägg ovan. Man kan argumentera för att FK i sten/bruk/puts/gummi/bakelit/papper/mm är ok, om man verkligen vill...G grovspacklarn skrev:
Klicka här för att svara