Byggahus.se
Man slutar aldrig förundras över proffsen i vårt land... Har asfalterat uppfarten och börjar lite smått garva över delar av resultatet. Att de asfalterat in panelen på garaget vet jag är helt åt helvete och kommer inte betala en krona förrän sånt här är fixat men hur tycker ni mötet mellan asfalten och garageplattan ser ut? Tycker inte det känns korrekt att asfalten ligger på plattan och inte utanför eller har jag fel?

OBS detta var inte resultatet av den billigaste offerten osv tog in flera och en stor aktör i området.

MVH
Daggen

Ny asfaltering vid garaget där asfalten är lagd ojämnt och överlappar betongplattan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Asfalterad uppfart som ojämnt möter en garageplatta med asfalt överlappande panelen på garaget.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

När jag fick min uppfart asfalterad i samband med att vägarna asfalterade om talade de om att jag behövde höja anslutande gångar samt kapa panel x antal mm. Fick du ingen sådan info?.

W
Asfalten ska vara i nivå med platta (kant i kant) och luta ut från garaget.
Vem gjorde under arbetet?
Ansvaret ligger på den som gör underarbetet (höjder lutningar)så att dom som asfalterar bara har att lägga asfalten enligt beställd tjocklek på asfalten.

[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
När jag fick min uppfart asfalterad i samband med att vägarna asfalterade om talade de om att jag behövde höja anslutande gångar samt kapa panel x antal mm. Fick du ingen sådan info?.
Ingen sådan info då samma firma gjorde underarbetet. De har grävt och förberett i en veckan innan asfalteringen började.

Mvh
Daggen

W wildeside skrev:
Asfalten ska vara i nivå med platta (kant i kant) och luta ut från garaget.
Vem gjorde under arbetet?
Ansvaret ligger på den som gör underarbetet (höjder lutningar)så att dom som asfalterar bara har att lägga asfalten enligt beställd tjocklek på asfalten.
Kant i kant är vad jag som lekman inbillar mig är korrekt också. Underarbetet är gjort av samma firma och de höll på i en vecka med underarbetet.

Mvh
Daggen

Har de även gjort underarbetet så är det ju inget snack om vem som har gjort fel. Att det inte är rätt verkar ju alla vara överens om.

W
Daggen84 Daggen84 skrev:
Kant i kant är vad jag som lekman inbillar mig är korrekt också. Underarbetet är gjort av samma firma och de höll på i en vecka med underarbetet.

Mvh
Daggen
Då ligger bollen hos dom att det inte är rätt utfört.
Panelen skulle dom ha informerat om att den behöver åtgärdas eller kapat åt dej.

• Gilla
Daggen84
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Har de även gjort underarbetet så är det ju inget snack om vem som har gjort fel. Att det inte är rätt verkar ju alla vara överens om.
Ja panelen är solklart helt åt skogen men fler än jag tycker alltså att mötet mellan asfalt och garageplattan är dåligt gjort också. Tack för input!

Mvh
Daggen

Det är ju inte helt ovanligt att garage byggs utan avlopp utan i stället har fall ut genom porten. Att då ha en kant där är helt förkastligt. Även om det finns avlopp tvingas ju vatten in vid slagregn.

• Gilla
Daggen84
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.