Byggahus.se
Hej alla kunniga!

Jag behöver hjälp att identifiera golvtypen i vårt ny-gamla hus.. byggår 1960, originalmatta finns kvar på vissa ställen, se bilder nedan.

Golv 1:
Hopvikta kartonglådor på golv, tomma utrymmen i en inomhusmiljö, flytt eller förvaring föreställande.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Träningscykel på ett golv i ett rörigt rum med pall, låda och dammsugare.
Skapa konto

Golv 2:
Svart väska på grå-mönstrad matta vid en trä- och glasdörr i ett rum.
Skapa konto
Inomhusmiljö med mönstrat golv, trästol, dörröppningar, väska och korg, bostadsinredning.

Det kanske är omöjligt att säga med bara bilden som underlag..
Men i fall önskas tips på hur man tar reda på ifall det är linoleum eller något annat!

BirgitS
Om du kan ta bort en tröskel så kan det på mattkanten gå att se hur mattan är uppbyggd. En linoleummatta har ett lager som består av väv av jute eller liknande.

BirgitS BirgitS skrev:
Om du kan ta bort en tröskel så kan det på mattkanten gå att se hur mattan är uppbyggd. En linoleummatta har ett lager som består av väv av jute eller liknande.
Tack för svar, ska försöka hitta en mattkant!

Nr 2 är utan tvekan en plastfiltmatta nr 1 kan vara linoleum eller en vinylmatta typ som i badrum en sådan matta kan ha en baksida
Med jutefilt som linoleum så svårt att säga tycker inte den riktigt liknar linoleum

Inte jutefilt juteväv

Tack för dina svar @Bo arnold !

Jag råkade precis på en gammal film där jag tycker mig se golv nr 1 alldeles i slutet vid 12.22:

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.