Hej! Jag bor i ett nyproducerat hus. Jag misstänker otätheter i golvbrunnen, men är inte någon expert. Se bilder. Anledningen är att vi haft problem med silverfiskar och jag har nu gjort alla åtgärder man ska emot det. Dock undrar jag om det inte borde sluta tätt mellan tätringen (den grå) och själva vattenlåset?
Jag har sett en silverfisk krypa in där. Kan jag täta själv med fog? Eller bör jag kontakta byggaren?
Jag har sett en silverfisk krypa in där. Kan jag täta själv med fog? Eller bör jag kontakta byggaren?
Varför skulle du ”lappa och laga” ett uppenbart fel där klämringen inte sitter som de ska. Anmäl via e-post (dokumenterat) till dom som byggt huset för om det är nyproducerat är dom ansvariga att åtgärda eventuella fel under garantitiden.D David Lundkvist1 skrev:
Ringer du dem så se till att ha en annan telefon bredvid eller dator för att spela in samtalet med högtalare.
Anmäl allt du kan komma på. Om du tänkt bo där länge så vore det värt att kanske ta in en oberoende besiktningsman som får utfärda en rapport (kan ju kolla med ditt försäkringsbolag) som kanske kan hjälpa med det
Som sagt - Du har garanti och de har skyldigheter
Tack för svar 🙏N Nucky skrev:Varför skulle du ”lappa och laga” ett uppenbart fel där klämringen inte sitter som de ska. Anmäl via e-post (dokumenterat) till dom som byggt huset för om det är nyproducerat är dom ansvariga att åtgärda eventuella fel under garantitiden.
Ringer du dem så se till att ha en annan telefon bredvid eller dator för att spela in samtalet med högtalare.
Anmäl allt du kan komma på. Om du tänkt bo där länge så vore det värt att kanske ta in en oberoende besiktningsman som får utfärda en rapport (kan ju kolla med ditt försäkringsbolag) som kanske kan hjälpa med det
Som sagt - Du har garanti och de har skyldigheter
Klicka här för att svara