Byggahus.se

Är fruktansvärt trött på Vimmerby Hus !

1. J
    Medlem Nivå 1
    Vi har byggt ett Vimmerby Hus och haft problem på flera olika plan. Huset stod färdigt hösten 2005 och vi har fortfarande inte någon garderob i sovrummet, köket är inte enl (av oss) godkänd ritning samt fel låsbrickor på innerdörrarna. Detta är några saker som har krävt enormt mycket energi och tid från mig och min fru vilket har resulterat i att vi inte pratar med säljaren längre utan får sköta kommunikationen via mail. Det räcker jag tänker på deras säljare på säljkontoret i Partille så blir jag förbannad. Vimmerby har gång på gång ignorerat många av våra frågor. Vi får påminna dem gång på gång om delar som saknas eller blivit fel. Utan framgång för de svarar fortfarande inte. Vid två tillfällen fick vi själva göra säljarens jobb och gå och köpa rätt material då ingenting hände.
    Att prata med deras säljare var och är som att prata med en vägg. Påminnelser via telefon, fax och mail räcker inte, ingen response eller feedback om vad som händer. Det värsta är att det händer inte något. Jag är så fruktansvärt trött och hoppas att inga fler skall behöva ha med detta kundointresserade företag att göra. Vill ni veta mer så finns jag här eller så kan ni titta in på min hemsida http://hem.bredband.net/attbyggahus. Den är inte färdig men en del läsvärt finns att tillgå.

/ JB

2. TyraMyra
    Medlem Nivå 4

Re: Är fruktansvärt trött på Vimmerby Hus !

Kan inget annat säga att jag förstår er frustration och hoppas att ni inte ger er, fortsätt tjöta, [smiley=huh.gif]och till Vimmerbyhus; BadWill att ert namn är med i detta forum under dessa premisser, skäms och skärp till er! >:(

TyraMyra

3. matbr107
    Medlem Nivå 7

Har ni betalat hela summan till Vimmerbyhus? Annars kan det vara läge att utnyttja de inhållna pengarna till att åtgärda problemen.

Vi kontakte Vimmerbyhus Linköping men fick ett oseriöst intryck av dem. Valde Vallsjöhus istället och det har jag aldrig ångrat!

KÄMPA PÅ!

4. J
    Medlem Nivå 1

Vi flyttade in hösten 2005 så allt är redan betalat.  Bara att det har gått över ett år sen vi flyttade in innan våran garderob i sovrummet blev monterad säger en hel del (blev monterad 8/12 2006).

/JB

5. J
    Medlem Nivå 1

Är nu över två månader sen jag senast i frågade när de skall rätta till det faktum att köket ej är åtgärdat (inte utfört enl av oss godkänd ritning) samt att låsbrickorna på innedörrarna också är felaktiga. De fortsätter tyvärr på samma spår och struntar fullständigt i oss för vi har inte hört någonting från dem! Då har jag även informerat huvudkontoret i Vimmerby. Helt tyst från dem också. Detta är inte ett företag som jag vill göra affärer med och kan ej rekommendera Vimmerby Hus till någon annan
    /JB

6. T
    Medlem Nivå 1

De har ännu inte förbättrat sig!!!

Tyvärr kan jag fortfarnde inte rekomendera någon att köpa vimmerbyhus. De har inte tagit till sig av tidigare husleveranser och förbättrat sitt betende, utan struntar fortfarande i sina kunder.:mad: