Vi renoverar vårat första fritidshus och vill ta fram trägolv. Vi har börjat i ett rum och har några funderingar.. Kan detta vara ett riktigt golv eller bara ett undergolv? Jag kan inte se att golvet är spikat så misstänker att det är spikat från sidan. Hur behandlar man det bäst med tanke på alla spikhål från plastmattan? Det låg plastmatta över trägolvet som vi tagit ut utan någon tanke på asbest, bör jag oroa mig för det? Huset är från -67 och förra ägaren har renoverat bit för bit från 86.

• Rum med borttagen matta som exponerar ett trägolv, en kofot ligger på golvet. Fråga om golvet är äkta eller ett undergolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trägolv med spikhål efter borttagen plastmatta, ett brytjärn ligger på golvet.
    Skapa konto
  • Rum under renovering med rivet golv, träplankor synliga, många små spikar och en hammare på golvet nära ett fönster med grönt utanför.
    Skapa konto
Det är säkert ett råspontgolv som inte var tänkt att vara synligt. Jag gjorde som du och slipade sedan golvet. Plank klarlack på det. Blev mycket bra men golvet slits fort pga. de mjuka plankorna.

Intet Intet skrev:
Det är säkert ett råspontgolv som inte var tänkt att vara synligt. Jag gjorde som du och slipade sedan golvet. Plank klarlack på det. Blev mycket bra men golvet slits fort pga. de mjuka plankorna.
Tack för svar! Gjorde du något med alla gamla spikhål? Skickade du in för test av asbest?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.