Byggahus.se

Är detta ett godkänt badrumstapetjobb?

1. S
    Renoveringsnovis Nivå 3
    Om det är en hantverkare som är anställd, och inte i egen firma, så tror jag du kommer långt med att bara kontakta chefen och berätta varför du inte är nöjd. Hände min mamma med ett badrum, de kom ut och rättade till allt utan extra kostnad. Och bad om ursäkt för att inte blev rätt redan första gången.

2. B
    Medlem · Nivå 19
    Det är inte alla våtrumstapeter som är godkända att sätta kakel på eftersom en del förstörs av fixen så att de inte håller tätt längre.

• Laddar…
  3. Needas
    Renoverare · Nivå 12
    Prata med hantverkaren och var tydlig med att du inte är nöjd med resultatet. Håll inne med betalning och kontakta en besikningsman (som du betalar)
    Om företaget är anslutna till GVK så kontakta just GVK och fråga om vad dom tycker.

Ser ut som något en halvblind lärling har monterat badrummet.

4. K
    Medlem Nivå 3
    Jag hade hjälp av en bekant som påtogs sig kunna lägga in badrumsmatta 1990.
    Jag är irriterad på knölarna efter limningen än idag, varje dag!
    Oavsett hur det går med betalningen, GÖR OM...

5. J
    Husägare Nivå 3
    Jag gjorde så, att jag kontaktade chefen och förklarade, samt skickade en bild. Han meddelade att mattläggaren skulle komma ut och kolla och försöka rätta till. Då jag inte skulle vara hemma så bad jag om återkoppling innan något mer skulle göras.
    Senare under dagen ringer chefen och förklarar hur det kan bli med tapeter, att det bl a kan bli gasbubblor, men att detta brukar gå till sig. Jag sa att det var värre än så och att han själv borde åka ut och kolla. Sagt och gjort, han åkte dit och resonerade kanske med mattläggaren, och ett par timmar senare ringde han och sa att mattan nu var nerriven. Lite knölar och bubblor skulle förmodligen inte synas så mycket, men gipsskarvarna blev för mycket.
    Nu ska dom bredspackla alla väggar, men tyvärr kan jag inte riktigt slappna av ännu. Jag får nog granska spacklingen noga.
    Tack för alla svar!

6. J
    Husägare Nivå 3
    Ja, jag håller med till viss del, man förvånas ofta över hur naiv man är. Jag brukar nog vara på alerten och ifrågasätta saker, men ibland anlitar man folk just eftersom man själv inte vet hur det ska göras, som i detta fall badrumstapet. Det är väl inte säkert att alla har tid att sitta och googla och hänga på byggforum hela dagarna. Och som du säger, vem vill vara den som hänger över axeln på hantverkarna hela tiden?
    Sen är jag lite av den åsikten, att man inte ens ska behöva närvara vid ett bygge. Tänk vad skönt att resa bort ett par veckor och när man kommer tillbaka så har man ett nytt badrum. Men det skulle jag naturligtvis inte våga.

• Laddar…
  7. V
    Medlem Nivå 3
    Överdriver ni inte lite? De får justera bara tills de e ok? Varför göra en stor grej av det innan ens hantverkaren fått chansen o fixa, kan ju varit någon annan som hjälpt till som bara inte e tillräckligt bra. Helt ärligt så läser jag rätt ofta här en 4-10 domedagssvar utan någon som helst möjlighet till konstruktiv lösning. Är ni likadana mot alla ni möter?

8. T
    Allvetare · Nivå 14
    Ja, ofta så kommer man här "skrikandes" i forumet utan ens ha tagit upp det med den aktuella hantverkaren först istället, väldigt lustig beteende!

9. kenneth5828
    Elektroniktokig · Nivå 8
    Hade det inte varit bättre att dom gjorde rätt direkt istället.

10. J
    Lägenhetsfixare Nivå 1
    Kan ju ha att göra med att man vill ha andras åsikt först, både för att försäkra sig att man inte går med domedagstankarna i onödan och för att få hjälp med att hantera frågan korrekt. Lite av forumets syfte, skulle jag vilja påstå...

11. R
    Medlem · Nivå 8
    Som målare/mattläggare så tycker jag det ser ut som det är nån som inte vet va hen håller på med.
    Att det bildas gasbubblor beror på att man inte väntat på limmet, det går inte till sig har man tur kan man värma ner men ofta måste man tömma med en kanyl. Och då har man punkterat mattan.
    Det är även gjort hel fel runt rören.

12. useless
    Självbyggare · Nivå 23
    Om man betalar för en professionellt utförd tjänst så vill man att det ska bli bra - Inte att det är en del av en nybörjares utbildning.
    I så fall får firman informera om det innan och ta betalt därefter.

Okej om det blir fel på något ställe som behöver justeras, men om allting blir fel och måste göras om tycker iallafall inte jag att det är ok.
    Jag har jobbat som konsult i många år och det hör liksom till att man inte skickar ut en fullt debiterande tekniker om vederbörande inte klarar av att lösa det problem kunden har.

13. J
    Medlem Nivå 1
    Om det där är slutresultatet skall de inte ha en spänn, tvärtom skall de betala dig för att du måste göra om det. Men skall det kaklas ovanpå så kan jag i alla fall bättre förstå att hen inte ägnade så mycket tid åt spacklingen.
    / Joachim

14. F
    Medlem Nivå 4
    Det är sånt här som gör att man drar sig för att ta hem hantverkare över huvud taget.
    Tyvärr...
    Och man skulle tycka att de seriösa skulle göra allt de kan för att sålla bort rötäggen. Men de kanske lever gott på att reda ut skiten klåparna ställer till...

15. H
    Medlem Nivå 1
    Hur skall vi kunna sålla bort rötäggen när ni förser dom med jobb och stirrar blint på offert? Har man ens kontrollerat här att företaget samt golvläggaren är kopplat till GVK?! Det kostar en jävla massa att vara ansluten till diverse org som vi som seriösa är, GVK GBR etc etc.