Byggahus.se

är det vanligt???

1. M
    Medlem Nivå 4
    De som håller på och ska fixa vår bergvärme blir ju aldrig klara. Vi blir bara lovade och lovade att de ska komma. Hålet har efter många om och men blivit borrat men nu flera veckor senare har de fortfarande inte satt in pumpen vilket de lovat och lovat att de ska göra flera gånger. Så sent som idag säger de nu att näää.. vi kommer nog efter nyår någon gång. Är det vanligt att de håller på så här?

2. S
    Medlem Nivå 5

Re: är det vanligt???

Helt ovanligt är det inte!
    Säljarna är duktiga på att sälja!
    Det enda som funkar är att hålla i pengarna och att tråkigt nog att tjata.
    Ring dem så ofta du kan och ligg på.

Hos en kompis tog alltihopet ett par dagar så var allt klart.
    Hos mig tog det betydligt längre tid ca 4 veckor.

De måste ha lite för mycket att göra då det ju är fastpris och pengarna ramlar in först då jobbet är klart och det är ju inte kaffepengar det är frågan om.

3. T
    Medlem Nivå 1

Vi blev lovade att allt skulle vara klart den 18dec. Då skulle pannan installeras och allt skulle vara borrat o klart.....
    MEN..... ingen dök upp för att borra innan, ingen ringer o säger något elr berättar för oss hur var och när det tänker ske elr tänker komma. Vi har fått ringa alla gånger till dem. Det enda som har hänt är att de har installert den nya pannan den 18dec som lovat men inget annat är gjort... och idag fick vi fakturan i brevlådan som ska vara betald om 10dagar >:(
    till råga på allt så vågar de inte ringa till mig bara till min fru.... fast jag ringt 1000ggr o lämnat medelanden med mitt nr.... Det sista vi fick höra var att de skulle komma o borra i början på januari

Vad har man rätt till egentligen? Ska man betala fakturan elr vänta tills allt är klart?

4. Wigert
    Medlem Nivå 7

Håll på pengarna för allt i världen!! De flesta installatörer tar på sig för mycket jobb och föröker springa mellan men det funkar inte. Betala möjlighet utifrån vad de levererat.

5. d-sajn
    Medlem Nivå 6

Jag tror att rörisar eller vilka det är nu som håller på med bergvärme är av den värsta sorten.
    Vi har också problem med våra.
    Det började med att borren stod utanför vårat hus en fredag i September, utan att någon har informerat oss, så jag ringer till mina killar och frågar vad som händer och då skulle det tydligen borras på måndagen, så lång så är allt frid och fröjd.
    I slutet av November (!!??) kom pumpen, pang! bara avställd utanför oss utan att några papper blivit kvitterade att vi hade tagit imot den, Sen så fick den stå utomhus i typ en månad för att nu förra veckan bli installerad.
    Jag hade ett jäkla sjå att få dit dem för just pumpinstallationen, bestämde datum som senare ignorerades och utan att ringa och tala om det för mig. Påpekade hela tiden att dem skulle kontakta mig om det uppstod problem osv. Men som vanligt så är det ingen som ringer...
    Det enda som är kvar nu är styrningen för värmen (har för tillfället ingen chans att reglerad detta, och det är just nu 35 grader innomhus, skönt ? - ganska , dyrt? - javisst :( ) och den skall installeras den här veckan ;D. Det är väl tveksamt tor jag, men man hoppas ju.

Men fakturorna strömmar in och med 10 dagars betalningstid... >:(

6. E
    Medlem Nivå 1

Vissa av våra konkurrenter kör just den stilen, dom borrar utan borrtillstånd osv osv
    Det måste varit dom.....inga namn. (sthlm)

Använd en installatör som är totalantrepenad, då funkar det.