Hej,
häromdagen gick en takpanna sönder av sig själv och gled ner. Vad är orsaken? Är det ok att taket vara utan den takpanna tillfället? Ska jag våga att gå på takpannor och lägga en ny takpanna?
Jag bor på enplavilla och taket är inte högt.
Tacksam för tips och idéer
Mvh Bokani
häromdagen gick en takpanna sönder av sig själv och gled ner. Vad är orsaken? Är det ok att taket vara utan den takpanna tillfället? Ska jag våga att gå på takpannor och lägga en ny takpanna?
Jag bor på enplavilla och taket är inte högt.
Tacksam för tips och idéer
Mvh Bokani

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Logga in
Skapa konto

Logga in
Skapa konto
Den kan inte legat rätt från början för klackarna 2st skulle varit kvar har aldrig sett att hela pannan åker med på detta sätt om den har legat rätt..Bokani skrev:
Spännande! Något måste helt klart dammat ner med en rejäl kraft, du behöver nog undersöka närmre uppepå taket om inte annat för att pappen kan ha tagit skada.Bokani skrev:
Sen vill vi på forumet såklart se om det är en del från en sovjetisk satellit eller en rymdsten som ligger kvar på taket mellan läkten 😂
Pannan har ju exploderat så antingen har den ju haft inre spänningar eller yttre kraft. Om den där brädan som tryckts ut är precis under där pannan är skulle jag absolut klättrat upp på taket, dels för att se om du hittar något vid läkten men även kontrollera hur det ser ut under så att det inte är hål i pappen och du får en läcka.